Rubber pipe bits

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Arno »

Oh! Ik heb er nog een aantal liggen (stuk of 3). Ik vind het afgrijselijke dingen bij nader inzien dus ik stuur ze graag op naar iemand die ze kan en wil gebruiken. PB me maar.
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Rubber pipe bits

Bericht door robvoorburg »

Soms komen er zaken voorbij waarvan ik denk dit kan geen
toegevoegde waarde hebben, deze rubberen ondingen
zijn er een voorbeeld van.
Amerikanen schijnen er dol op te zijn.

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Rubber pipe bits

Bericht door The_Undertaker »

Klopt, ik heb er ook van een Amerikaan gekregen, gebruik ze wel eens, afhankelijk van het mondstuk van de pijp. De vorm moet 't kunnen hebben en het geheel moet niet te dik worden. Maar bij kwaliteitsmondstukken die minder snel extreme tanddeukjes krijgen, zal ik ze niet zo 1,2,3 gebruiken nee.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 255
Lid geworden op: 15 okt 2014 17:21
Locatie: Veenendaal

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Henry »

Nou... Ervaring #1.
Op m'n nieuwe Forumpijp (waar ik ze eigenlijk voor wilde
gebruiken) is t 10x niks! :( het mondstuk wordt voor m'n gevoel 3x zo groot. En ik mis het
relaxte ervan... Wat ervoor wel had. :?
Het voelt net alsof ik aan een hele dikke sigaar zit te trekken :-T

Ervaring #2.
Op mijn Hilson werkt t dan weer fantastisch! :D het mondstuk daarvan is héél klein vergeleken
bij mijn 3 BigBen's. Én... Ik kan voor het eerst de pijp in m'n mond houden, wat voorheen niet echt lukte.
Ik wil dus zeggen dat als ik mijn pijpen (zonder rubber tip) té lang klem houd tussen m'n tanden, worden mn speekselklieren extra gestimuleerd... En dat ervaar ik als helemaal niet prettig!
(Nat mondstuk) :| Hoe is dat bij jullie?

Rook ik mijn pijpen mét rubber tip, is mijn speekselaanmaak beduidend minder.
Dus voor mijn Hilson is dit wel een uitkomst! 8) mede dus door het smalle mondstuk. :mrgreen:

Graag jullie reactie omtrent de pijp in je mond houden.

kiske

Re: Rubber pipe bits

Bericht door kiske »

Klemmen veroorzaakt inderdaad een grotere speekselaanmaak. Resultaat kan dan een pruttelende en/of heter wordende pijp worden met na afloop een natte prop onder in de ketel.

Gebruikersavatar
maxdownforce
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2013 19:57

Re: Rubber pipe bits

Bericht door maxdownforce »

http://www.aliexpress.com/item/tradelan ... 10344.html

Geen verzendkosten, worden via China verstuurd. Duurt wel tot 30 dagen.
Maar ik heb de "gok" gewaagd, en er 16 besteld voor minder dan $ 4,-
Zijn nu binnen en eerste indruk was wel even wennen, maar het lijkt me nu wel te bevallen.
Wie weet heeft iemand iets aan mijn linkje.

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Rubber pipe bits

Bericht door L.deJong »

maxdownforce schreef:http://www.aliexpress.com/item/tradelan ... 10344.html

Geen verzendkosten, worden via China verstuurd. Duurt wel tot 30 dagen.
Maar ik heb de "gok" gewaagd, en er 16 besteld voor minder dan $ 4,-
Zijn nu binnen en eerste indruk was wel even wennen, maar het lijkt me nu wel te bevallen.
Wie weet heeft iemand iets aan mijn linkje.
Ik was ook opzoek naar een rubbere bits, omdat ik een overbeet hebt is het klemmen bij sommige pijpen ontzettend vermoeiend,
Alleen is het voor mij niet handig om er gelijk 16 te kopen, wil het namelijk alleen even uitproberen,
Dus aan jou de vraag: Zou je zo genereus willen zijn mij 1'tje te willen opsturen, of te overhandigen bij WW (als je daar naartoe gaat).
PB me maar.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Rubber pipe bits

Bericht door PhilipV »

Heb er hier ook nog liggen die ik niet gebruik. Je mag er gerust enkele hebben hoor.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Pellie
Berichten: 721
Lid geworden op: 24 jul 2015 22:58
Locatie: Enschede

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Pellie »

Hier inmiddels ook de bits besteld en het bevalt mij prima. Niet alleen het tegengaan van schade aan de stem, maar vooral het klemmen in de mond. De pijp glijdt me nu simpelweg niet naar links of rechts in mijn mond. Ik heb inmiddels weer een paar van die bits bij besteld. Ik ervaar het niet als erg als de stem erdoor wat dikker is en ik proef geen bijsmaak. Dus ik ben (1 van de weinige) voorstanders ;-)

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Rubber pipe bits

Bericht door L.deJong »

Pellie schreef:Hier inmiddels ook de bits besteld en het bevalt mij prima. Niet alleen het tegengaan van schade aan de stem, maar vooral het klemmen in de mond. De pijp glijdt me nu simpelweg niet naar links of rechts in mijn mond. Ik heb inmiddels weer een paar van die bits bij besteld. Ik ervaar het niet als erg als de stem erdoor wat dikker is en ik proef geen bijsmaak. Dus ik ben (1 van de weinige) voorstanders ;-)
Inmiddels ook verkocht aan de pipe bits (die van Phillip :D ), en ook ik proef geen bijsmaak.
Ik zou er graag enkele bijbestellen, waar bestel jij ze Pellie?
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Pellie
Berichten: 721
Lid geworden op: 24 jul 2015 22:58
Locatie: Enschede

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Pellie »

Ik heb ze besteld bij danish pipe shop, vond ze helaas nog wel aardig aan de prijs, maar goed.....
Had 1ste keer 5 pakjes van 2 besteld en heb er nu 10 van 2 bijbesteld.

http://www.danishpipeshop.com/product.a ... vVmwZXmodc

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Arclaud »

Ik heb ze enige tijd geleden ook eens gekocht om te proberen. Het was geen positieve ervaring: ik kon er niet aan wennen en had het idee dat ze na enige tijd roken niet hygiënisch konden blijven.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Rubber pipe bits

Bericht door wiele »

Ik weet dat ik eens in een winkel waar ik regelmatig kom ook de opmerking kreeg dat er niemand een soort hoesje voor op het mondstuk produceerde. Ze waren er in geïnteresseerd opdat mensen dan ook daadwerkelijk een kandidaat pijp in de mond konden nemen om te testen voor ze een aankoop deden. Iets wat ik soms ook wel liever had gedaan omwille van soms toch verkeerde aankopen van pijpen omdat ze niet leuk in de mond hangen.

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1616
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Rubber pipe bits

Bericht door GR69 »

Ik gebruik ze ook omdat mijn kiezen niet op elkaar passen en ik een aantal pijpen heb die vrij dunne beet hebben. Da werk nie.
Ik vind het wel prettig om te kunnen klemmen als ik bezig ben kon eerder niet maar nu dus de oplossing gevonden.
Ik heb ze meebesteld bij een order bij de oude leeuw. Die heeft ze gewoon.
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2727
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Rubber pipe bits

Bericht door oehoe »

Na 'n onfortuinlijke smak van de trap 2 september 2020 passen mijn kiezen ook niet meer op elkaar. Los van 'n gebroken teen, 'n aangezichtsbeen, 'n gat in het hoofd en 'n gescheurde lies (waarvan ik nog steeds klachten ervaar) zijn mijn niet passende kiezen 't minste echter. Ik gebruik ze namelijk niet met pijp roken. Ik haak 't mondstuk zolang ik me er al bewust van ben achter de bovenste snijtanden zonder te bijten. Zo nu en dan, zeg maar vaak ondersteund door mijn linkerpootje (of moet ik vlerk zeggen). :)
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1616
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Rubber pipe bits

Bericht door GR69 »

oehoe schreef: 23 nov 2021 21:34 Na 'n onfortuinlijke smak van de trap 2 september 2020 passen mijn kiezen ook niet meer op elkaar. Los van 'n gebroken teen, 'n aangezichtsbeen, 'n gat in het hoofd en 'n gescheurde lies (waarvan ik nog steeds klachten ervaar) zijn mijn niet passende kiezen 't minste echter. Ik gebruik ze namelijk niet met pijp roken. Ik haak 't mondstuk zolang ik me er al bewust van ben achter de bovenste snijtanden zonder te bijten. Zo nu en dan, zeg maar vaak ondersteund door mijn linkerpootje (of moet ik vlerk zeggen). :)
Auw🤕 dat was een beste smak.
Als ik bezig ben wil ik de rook liefst uit mn ogen dus dan de zijwaartse pijpstand.
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Plaats reactie