Rubber pipe bits

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Wowbagger »

Molten schreef:ze zijn hier te krijgen

http://www.lambertbodar.nl/nl/product/6 ... its/#tab-1
Is niet voor particulieren Molten.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Rubber pipe bits

Bericht door janneman »

My Smoking shop (http://www.mysmokingshop.co.uk/index2.p ... idPrd=4238) werkt in elk geval met kleinere aantallen dan 'per 50'.... :D
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Molten
Berichten: 141
Lid geworden op: 11 feb 2013 17:02

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Molten »

Zit wat in Janneman :mrgreen:

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Beschermbitje

Bericht door Charlie »

Mijn hoektanden zij nogal puntig gevormd (nee, geen vampier). Hierdoor is het voor mij niet mogelijk om mijn pijp tussen mijn tanden te klemmen, zonder dat er diepe putjes in het mondstuk komen. Nu weet ik dat er bepaalde opzet bitjes verkrijgbaar zijn die je over het mondstuk/bit kan schuiven.

Weet iemand waar ze verkrijgbaar zijn?

Gebruikersavatar
VikingRedBeard
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 jul 2013 00:37
Locatie: Dordrecht

Re: Beschermbitje

Bericht door VikingRedBeard »

ik heb ze in nederlandse webshop nog niet voorbij zien komen, in amerika is het wat populairder dan hier. Op ebay heb ik ze wel gezien voor een prikkie.
Deze bijvoorbeeld: http://www.ebay.com/itm/6PCS-NEW-SOFTY- ... 20b6a33c20
Beware of the Viking

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Eliminator »

Was al een topicje over Charlie, heb ze even samengevoegd !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Charlie »

Thanks. Ik heb er 12 gekocht voor €4.34 via ebay (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0489451037).

Prima prijsje om ze even uit te proberen.

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Dolledokus »

Charlie, als je ze binnen hebt. Zou je me er twee kunnen/willen toesturen?
Ik twijfel eraan of ik dit fijn vind of niet en mede daarom niet besteld eigenlijk. Alleen als je wil hè, vind het wat jammer om er 12 te bestellen en erachter te komen dat ik het onprettig vind. Maar het zou bijvoorbeeld bepaalde mondstukken mooi kunnen beschermen. Ik bijt nu eenmaal graag ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Charlie »

Ik was eigenlijk vanplan om ze alle twaalf over de verschillende mondstukken van mijn pijpen te schuiven...

Maar voor €4.34 is het toch niet echt een financiële drain? Gewoon kopen, als je het niks vindt, dan koop ik ze wel over van je. ;)

Gebruikersavatar
VikingRedBeard
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 jul 2013 00:37
Locatie: Dordrecht

Re: Rubber pipe bits

Bericht door VikingRedBeard »

ik ben wel erg benieuwd naar je bevindingen Charlie. Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ben bang dat het de smaak verandert.
Beware of the Viking

Gebruikersavatar
VikingRedBeard
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 jul 2013 00:37
Locatie: Dordrecht

Re: Rubber pipe bits

Bericht door VikingRedBeard »

Charlie heb je de rubber mondstukjes al binnen?
Beware of the Viking

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Dolledokus »

VikingRedBeard schreef:ik ben wel erg benieuwd naar je bevindingen Charlie. Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ben bang dat het de smaak verandert.
Nee hoor, waarom? Het is puur en alleen dat je geen "bitemarks" krijgt op je mondstuk. Kan me niet voorstellen dat dit je smaak zou beïnvloeden. Tenzij je ze koopt met aardbei-smaak, lol! Kan me wel voorstellen dat je tot dat idee komt, maar mij lijkt van niet. Tenslotte heb je ook een mondstuk in je mond. Heb je daar smaak van? Of proef je dat?
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Charlie »

VikingRedBeard schreef:Charlie heb je de rubber mondstukjes al binnen?
Nope. Die bits van ebay zijn er nog steeds niet. Dus ik heb bij 4noggins de bits van B.J. Long gekocht. Hopelijk heb ik die wel snel binnen. Wat ik gelezen heb is dat de B.J. Long bits dus uitermate duurzaam zijn, uitstekende fit hebben, geen bijsmaak hebben en comfortabel zijn.

Ik laat het weten als ik ze heb.

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Charlie »

De rubberen pijpbitjes van het merk B.J. Long heb ik vandaag van 4noggins.com ontvangen. De bitjes worden per twee verpakt en de kosten zijn $1.49 per paar. Ik heb er 20 gekocht, dus voor mij kwam het op $14.90. De verzendkosten vanuit de VS naar Nederland waren $15.48, dus ik kwam in totaal uit op $30.38. Dat is dus zo'n €22.94. Dat vind ik een schappelijke prijs. De bitjes hebben een perfecte pasvorm en het ziet er niet onnatuurlijk uit wanneer ze op het mondstuk zitten. Het lijkt er gewoon op alsof je wat extra aandacht besteed aan het in nette staat houden van je pijp. De dikte van de bitjes is niet onprettig, ik moet zelfs toegeven dat het mij erg prettig in de mond ligt. De pijp zit er stevig in en de kans op wiebelen is niet aanwezig. Als je de pijp in de mond hebt, zie je het bitje niet, want je lippen vallen erover heen. Een bijsmaakje van het rubber kan ik niet ontdekken. Het aanbrengen van een bitje gaat gemakkelijker als je het mondstuk even met speeksel wat vochtig maakt. Over de levensduur kan ik natuurlijk nog niets zeggen, maar wat ik vernomen heb van pijprokers die er langer ervaring mee hebben, zit dat wel snor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik raad deze rubberen pijpbitjes van B.J. Long ten zeerste aan. Top spul!

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Wowbagger »

Ziet er op zich best goed uit Charlie.
Misschien een wat boude vraag, maar zou ik er eentje van je over kunnen kopen om het eens te proberen?

Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 416
Lid geworden op: 11 okt 2011 23:35

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Charlie »

Het enige nadeel is wellicht dat wanneer je oversized mondstukken hebt, het wat moeilijker is om ze erover heen te krijgen, maar met wat friemelen is dat ook geen probleem.

Gebruikersavatar
Marco big-ben
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:04

leuke gadget voor de pijp

Bericht door Marco big-ben »

Hallo Heren,
volgens mij zijn dit leuke gadgets om je pijp te beschermen de gladheid van het mondstuk te halen of dergelijke

Groet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet
Marco


'Nunc Aut Nunquam'

Godfrey59

Re: leuke gadget voor de pijp

Bericht door Godfrey59 »

Bite tips . Zitten niet lekker alsof je een stuk rubber tussen de kaken hebt . Gewoon als na een tijd je geliefde steel door is een nieuwe erop :lol:

Godfrey

Gebruikersavatar
lindbergh-nl
Berichten: 299
Lid geworden op: 05 jun 2014 13:59
Locatie: Steenwijk

Re: leuke gadget voor de pijp

Bericht door lindbergh-nl »

Lijkt me iets te dik worden. Het stukje krimpkous om het bijna doorgesleten mondstuk van mijn Terminus bevalt me denk ik beter.

Karel

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Eliminator »

Daar was al een topicje van, dus even samengevoegd
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marco big-ben
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:04

Re: leuke gadget voor de pijp

Bericht door Marco big-ben »

lindbergh-nl schreef:Lijkt me iets te dik worden. Het stukje krimpkous om het bijna doorgesleten mondstuk van mijn Terminus bevalt me denk ik beter.

Karel

@Lindbergh_Deze krimpkousen zijn van PVC DEZE zijn op zijn minst zeer giftig te noemen barstens vol weekmakers is logies ook want ze moeten krimpen bij warmte!het is dus maar wat je prefereert.

En de Bite tips zijn van zacht ongevulkanseerd natuurrubber!
Groet
Marco
Groet
Marco


'Nunc Aut Nunquam'

Gebruikersavatar
Marco big-ben
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:04

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Marco big-ben »

Hallo heren,

Nu ben ik even dieper in de materie gedoken wat betreft de dikte van de bites.

het blijkt dat er verschillende diameters zijn wat de dikte van de bite bepaald namelijk 12 en 9 m/m.
dus hoe meer je ze uitrekt hoe dunner ze worden.
En ook nog eens twee kleuren transparant en zwart op de foto's die ik heb gezien "lijken" de transparante bites dunner.

Op de foto's zijn het overigens de 12MM
$(KGrHqF,!lsFGB29lSu2BRnZIvcr1Q~~60_1.jpg
Gegroet
Marco
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet
Marco


'Nunc Aut Nunquam'

leonardo
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 mei 2012 18:59

Re: Rubber pipe bits

Bericht door leonardo »

lijkt mij alsnog niet erg lekker "zitten" in je mond denk dat het een beetje gaat glijden tussen tanden maar goed ik kan het fout hebben hoor ... :lol: :roll:
als je kop niet vast zat........was je zeker vergeten hem vast te maken aan je mondstuk..........

Gebruikersavatar
Marco big-ben
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:04

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Marco big-ben »

@leonardo..dit kan niet glijden is het zelfde materiaal als sportbitjes van dat zachte rubber!!

Groet
Marco
Groet
Marco


'Nunc Aut Nunquam'

leonardo
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 mei 2012 18:59

Re: Rubber pipe bits

Bericht door leonardo »

He Marco,
nou wat ik bedoelde met glijden is dat het een beetje (misschien) speling geeft op je bite zeg maar....maar als anderen het goed vinden zitten dan is dat prima van mijn kant .. maar goed ik heb er voor de rest ook geen ervaring mee.groetjes Leo
als je kop niet vast zat........was je zeker vergeten hem vast te maken aan je mondstuk..........

Gebruikersavatar
Marco big-ben
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 jun 2014 12:04

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Marco big-ben »

leonardo schreef:He Marco,
nou wat ik bedoelde met glijden is dat het een beetje (misschien) speling geeft op je bite zeg maar....maar als anderen het goed vinden zitten dan is dat prima van mijn kant .. maar goed ik heb er voor de rest ook geen ervaring mee.groetjes Leo
@Leonardo,..dat dacht ik dus ook, en kan mij dit ook voorstellen dat je dat denkt maar deze zijn flexibel en moet je een beetje uitrekken om hem er op te krijgen ongeveer als een elastiekje snap je, maar een kennis van mij uit de states, mailde een half uur terug,dat het net was of hij een dubbelt mondstuk in zijn mond heeft hij was er niet gecharmeerd van!

Begin ook mijn twijfels te krijgen!maar hij stuur er een naar mij dan kan ik ook echt oordelen, laat dit nog weten

Groet
Marco
Groet
Marco


'Nunc Aut Nunquam'

leonardo
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 mei 2012 18:59

Re: Rubber pipe bits

Bericht door leonardo »

:D nee zie je hahahaha dat dacht ik dus ook want vraag maar is aan een tandarts, als hij je bv kies gevuld heeft .....dan moet je altijd even "bijten"en dan doet het altijd nog even zeer dat dat dus niet goed is het mag gewoon weg geen zeer doen .
Toen vertelde hij dat als je "bijt"dat het op een fractie aankomt wat hij nog moet polijsten....dus als je zo`n rubber in je mond hebt op je pijpmondstuk dan kan ik me voorstellen dat dat veel groter lijkt dan normaal ontdanks dat het heeeel dun is .
Voor mij dus geen rubber bits hoor gewoon op je mondstuk bijten klaar hihihihihi :wink: :mrgreen:

mvg Leo
als je kop niet vast zat........was je zeker vergeten hem vast te maken aan je mondstuk..........

Gebruikersavatar
maxdownforce
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2013 19:57

Re: Rubber pipe bits

Bericht door maxdownforce »

superpelic schreef:Mijn pijpmondstukken staan altijd vol met krassen van het knabbelen op mijn mondstuk.
Heeft er iemand hier al van die rubber pipe bits tegengekomen?
Stukjes rubber die je op je mondstuk plaatst ter bescherming.
Gebruikt iemand die...?Of iets anders?

Inderdaad... "Of iets anders".

Ik had geen zin om uit te zoeken waar die pipe-bits al dan niet te bestellen zijn, en voor hoeveel dan...
Toch begonnen er ook op mijn pijpenstelen slijtplekjes -vooral van mijn hoektanden- te verschijnen.
En ik heb toch ook geen zin in gaten.
Dus al lezende (ik zat toch in mijn motorgarage) eens een stukkie isolatieband geprobeerd.
Af en toe vervangen ja. En tot nu toe kleuren mijn lippen niet mee. En ik kan de dikte zelf bepalen.
En de smaak... ik merk er eigenlijk nauwelijks iets van.

Tot ik uiteindelijk vast wel pipe-bits ga kopen (want ik ben nou eenmaal te nieuwsgierig), valt dit mij helemaal niet tegen!


En ik kan mij niet voorstellen dat ik hierin de eerste ben, dus benieuwd naar andere ervaringen!
't Is nu winter, dus koude tape en lijm...

Zou leuk zijn om een winkel in de buurt van Zaandam/Amsterdam te weten waar die pipebits te koop zijn...

(Leuk hoor, zo'n forum waar over de duvel en z'n ouwe moer geouwehoerd wordt!) :)

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Rubber pipe bits

Bericht door Bommel »

Ik ken mensen op andere fora die bijvoorbeeld super geodkope balpennen kopen met een rubberen vingergrip in het midden die ze er afslopen om deze als pipebits te gebruiken. Action heeft hele goedkope.

Anderen kunnen aan medical rubbertubes komen, per meter verkrijgbaar, deze worden gebruikt voor infussen en kan je zelf op maat knippen. Echter waar te verkrijgen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Rubber pipe bits

Bericht door PhilipV »

Bommel schreef:Anderen kunnen aan medical rubbertubes komen, per meter verkrijgbaar, deze worden gebruikt voor infussen en kan je zelf op maat knippen. Echter waar te verkrijgen?
You rang mylord? :mrgreen:
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Plaats reactie