Een nieuwe liefde

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Rist
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2016 13:15

Een nieuwe liefde

Bericht door Rist »

Beste allen,

Vorige week ben ik met mijn vrouw naar huis Verloo in Antwerpen geweest om mijn allereerste nieuwe pijp te kopen. Bij aankomst gingen we naar het pijpenrek en zei wees al onmiddelijk naar een pijp: "neem de deze! Dat is een mooie". De eigenaar zei dat ze goede smaak had, want het was blijkbaar een dunhill pijpje van zo'n 550 euro :lol: Na veel wikken en wegen ging het tussen 2 billiards(in mijn ogen de mooiste stijl van pijpen): een savinelli of een chacom. Uiteindelijk ben ik voor de chacom buyard gegaan, wat een prachtige pijp! De foto's volgen nog. Ook heb ik nog enkele blikjes tabak gekocht: SG full virginia flake, SG squadrion leader, SG navy flakes, SG golden glow en dunhill deluxe navy rolls. (die virginias heb ik gekocht met als toekomstig excuus een virginia pijp te kopen :lol: )

Nu is het inrook proces begonnen, dit met dunhill mixture 965 omdat ik toch van plan ben om in deze pijp vooral Engelse blends te roken. Hieromtrent nog een klein vraagje: als ik de pijp voor 1/4 stop, dan rook ik hier toch gemakkelijk 45min tot zelfs bijna een uur over!!! Het is een gewone standard size billiard. Met een andere pijp van +- dezelfde grootte rook ik ook gemakkelijk 1.30u tot 2 uur. Rook ik misschien overdreven traag? Als ik zo wat rond speur op het internet lijkt het alsof iedereen een pijpje rookt in 45min.
In ieder geval ben ik ongelofelijk blij met mijn nieuwe aankoop, en ik geloof dat ik er nog jarenlang plezier aan ga beleven. En nu is het tijd om nog een pijpje te stoppen :D

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Een nieuwe liefde

Bericht door Wowbagger »

Rist schreef:Beste allen,

Vorige week ben ik met mijn vrouw naar huis Verloo in Antwerpen geweest om mijn allereerste nieuwe pijp te kopen. Bij aankomst gingen we naar het pijpenrek en zei wees al onmiddelijk naar een pijp: "neem de deze! Dat is een mooie". De eigenaar zei dat ze goede smaak had, want het was blijkbaar een dunhill pijpje van zo'n 550 euro :lol: Na veel wikken en wegen ging het tussen 2 billiards(in mijn ogen de mooiste stijl van pijpen): een savinelli of een chacom. Uiteindelijk ben ik voor de chacom buyard gegaan, wat een prachtige pijp! De foto's volgen nog. Ook heb ik nog enkele blikjes tabak gekocht: SG full virginia flake, SG squadrion leader, SG navy flakes, SG golden glow en dunhill deluxe navy rolls. (die virginias heb ik gekocht met als toekomstig excuus een virginia pijp te kopen :lol: )

Nu is het inrook proces begonnen, dit met dunhill mixture 965 omdat ik toch van plan ben om in deze pijp vooral Engelse blends te roken. Hieromtrent nog een klein vraagje: als ik de pijp voor 1/4 stop, dan rook ik hier toch gemakkelijk 45min tot zelfs bijna een uur over!!! Het is een gewone standard size billiard. Met een andere pijp van +- dezelfde grootte rook ik ook gemakkelijk 1.30u tot 2 uur. Rook ik misschien overdreven traag? Als ik zo wat rond speur op het internet lijkt het alsof iedereen een pijpje rookt in 45min.
In ieder geval ben ik ongelofelijk blij met mijn nieuwe aankoop, en ik geloof dat ik er nog jarenlang plezier aan ga beleven. En nu is het tijd om nog een pijpje te stoppen :D
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Hetgeen je beschrijft heb ik zelf in het verleden ook al eens opgemerkt. Het is echter niet zo dat je de tijd van een kwart pijp met 4 kunt vermenigvuldigen en dan de tijd voor een volle pijp weet.

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1254
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: Een nieuwe liefde

Bericht door smoorder »

Proficiat met je aankoop en je welopgevoede huisgenote.
Zeker koesteren.
Je redenering klopt niet helemaal; het is niet zo dat een volle pijp roken vier maal langer duurt dan een kwart pijp.
Ik schrijf met éen hand, hoewel ik twee handen heb.
Als ik nu eveneens met mijn linkerhand schrijf, gaat het niet tweemaal sneller, maar vier keer trager.
Zo zie je maar dat 1 + 1 niet steeds twee is, maar soms ook 0,25.
S.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Een nieuwe liefde

Bericht door Jekke »

Proficiat met je aankopen....
Huis Verloo, het kan verslavend werken he, hahahaha....ik heb daar laatst ook verschillende flakes gekocht.
In hun humidor durf ik ni binnenstappen, ik heb er thuis nog veel teveel liggen....lol

Gebruikersavatar
roadrunner
Berichten: 75
Lid geworden op: 02 okt 2016 11:33
Locatie: sint-niklaas (B) o-vl

Re: Een nieuwe liefde

Bericht door roadrunner »

proficiat met de aankoop
en zoals Jekke al zei, als je naar verloo gaat kan je beter je portemenee en kaart thuis vergeten
draait steeds anders uit dan je zelf denkt :D :D :D

sim
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 jun 2015 11:30
Locatie: Leuven

Re: Een nieuwe liefde

Bericht door sim »

Rist schreef:Als ik zo wat rond speur op het internet lijkt het alsof iedereen een pijpje rookt in 45min.
Dat kan bij mij in een pijp van gemiddelde grootte toch ook tegen de twee uur lopen hoor (hangt echter van de tabak af).
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Een nieuwe liefde

Bericht door Paasei »

Chacom Bayard model 186 - billiard?
rookkamer van 21 mm breed en 43 mm diep is geen kleine pijp, een kwart daarvan is al de moeite...
en inderdaad, zoals Smoorder het schrijft 1+1 is niet altijd 2...

Toch een kleine tip. Gezien het toch al een redelijk grote pijp is, zou ik overwegen om ze 1 of 2 keer te roken met nog minder als een kwart erin, dit om op de bodem een koollaagje te starten.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Een nieuwe liefde

Bericht door MilleLuci »

Ik mis toch een beetje de lofzang voor de nieuw gevonden liefde! :mrgreen:
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Een nieuwe liefde

Bericht door janneman »

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, maar uhm, die ega lijkt me ook wel iets om in ere te houden :D

En aangaande rookduur, geen nood; zolang je de zaak op gang houdt is er geen te langzaam. Met een normale pijp doe ik rond een uur, maar afhankelijk van de tabak en het moment varieert dat tussen 45 minuten en dik anderhalf uur...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Plaats reactie