Bilbo pijp Vauen

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
nicklas_jani

Bilbo pijp Vauen

Bericht door nicklas_jani »

Beste leden,

Helaas is er een paar weken geleden Ingebroken bij ons en naast tal van andere zaken is helaas ook m'n Bilbo Pijp van het merk Vauen gestolen!!

Een cadeau voor m'n vijftigste verjaardag van m'n vader. M'n naam staat erin gegraveerd dus doorverkopen zie ik niet als een groot probleem. Maar dat ik hem terug zal krijgen is een utopie.

Maar zou er iemand zijn die mij zou kunnen helpen zo'n pijp opnieuw aan te schaffen? Nieuw of tweedehands is wat mij betreft geen probleem.

Alle hulp is welkom,

Alvast bedankt ,

Nick
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Bilbo pijp Vauen

Bericht door NoneNicer »

Dag Nick, welkom!
Somber verhaal, en een korte zoektocht op veilingsite Ebay leert dat er weinig exemplaren te koop zijn, lees alles is uitverkocht.
Helaas is het ook nog eens een gewild product onder Tolkien liefhebbers, en daarom zijn de prijzen exorbitant hoog (€495 voor die ene die ik kon vinden, zonder verzendkosten.)

Vauen heeft wel een nieuwe lijn, die niet té prijzig is. Deze mag echter niet de namen gebruiken van de Tolkien merchandise en heeft niet de mooie versiering die de serie heeft die jouw pijp had.

Ik hoop dat er nog andere leden zijn die iets meer kunnen betekenen voor je.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Bilbo pijp Vauen

Bericht door janneman »

Een treurig verhaal als binnenkomer, maar toch welkom Nick! En zoals Nonenicer al schreef, het zal niet meevallen om deze pijp te vervangen, uit productie en een serieus verzamelobject... E-bay, marktplaats en dergelijke bijhouden, wie weet.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Bilbo pijp Vauen

Bericht door Massis »

Je kan misschien wel aangeven aan de verzekering dat het om een verzamelobject ging? In veel verzekeringen zijn verzamelobjecten tegen de marktwaarde verzekerd tot een standaard maximum per item (in mijn geval is dat maximum iets van ruim 10.000€ dus daar geen problemen) en aldus proberen om via de verzekering een nieuwe te kunnen kopen?

Niet geschoten is altijd mis, jammer genoeg geldt dat in dit geval ook voor de inbreker, daar hadden ze beter wél op geschoten.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

nicklas_jani

Re: Bilbo pijp Vauen

Bericht door nicklas_jani »

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties en adviezen.
Een nieuwe zit er idd niet meer in.

Ik besloten een nieuwe, van de huidige serie, te kopen en dan die via een graveerder zoveel mogelijk op de Tolkien serie te laten lijken.

Iig hartelijk bedankt.

Nick

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Bilbo pijp Vauen

Bericht door Eliminator »

Hou de aankomende tijd marktplaats en ebay goed in de gaten,... ik gok dat de gemiddelde inbreker geen pijproker zal zijn, die zal alleen geld zien in het feit iets 'unieks' gejat te hebben.
Dat word eens, kan een tijd duren, te koop aangeboden.

Hou dat in de gaten,.... er is altijd tijd hier op terug te komen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ray
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 nov 2015 16:43
Locatie: Limburg (België)

Re: Bilbo pijp Vauen

Bericht door Ray »

Spijtig voorval.... :(

Ik sluit me trouwens aan bij Eli.
Weet ook dat je bijvoorbeeld als je een Marktplaatsaccount hebt, kunt instellen dat je automatsch een emailbericht krijgt als er een nieuwe advertentie verschijnt met een bepaalde zoekterm (b.v. Bilbo)... Dat scheelt weer ipv elke dag zoeken.
De sleutel tot geluk is tevredenheid.

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Bilbo pijp Vauen

Bericht door Master-Fan »

balen ! op " ons " na heeft niemand wat aan zo'n pijp......die dief heeft er niks aan....sowieso is inbraak natuurlijk belachelijk !
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Bilbo pijp Vauen

Bericht door Janno »

Dag Nick, Ik weet niet of het nog relevant voor je is, maar er staat een Bilbo te koop op eBay: https://goo.gl/o8YFD6
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Plaats reactie