Pijptabak uit Duitsland via internet.

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
krelis

Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door krelis »

Hallo pijprokers.
Enkele jaren geleden bestelde ik tabak via internet uit Duitsland bij http://wwmarkt.de/Pfeiffenshop.
Ik kocht dan Danish Mixture 250 gram beutel voor 23,35 Euro. Meestal bestelde ik 500 gram en betaalde met verzending
rond de 55 euro.
Dit was een heerlijk zoete mixture en beviel mij goed. Gisteren surfde ik op internet en las dat tabakssoorten met een buitenlands
accijns zegel hier bij de douane inbeslaggenomen wordt. Heeft iemand hier ervaringen mee?
b.v.dank.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Massis »

normaal gesproken komt een duits pakket helemaal niet bij de douane. Schengen verdrag enzo... Ik heb enkele weken terug nog online besteld bij Heinrichs en naar Belgie laten sturen, geen enkel probleem.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Paasei »

2 weken terug nog een doos met vanalles (waaronder vier blikken tabak) van Danpipe binnen gekregen, no problem.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Kees Flake »

ook bestelling bij Hu-tabacco besteld en zonder problemen .
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

dave
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jul 2015 19:46

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door dave »

Ik heb hier ook al van gehoord. Er zijn zelfs al Nederlandse webshop die geen tabak of sigaren meer versturen naar België.
Het is wat het is....

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Asmodeus »

Ik heb de in de afgelopen 12 maanden enkele kilo's tabak zonder problemen van Duitsland naar hier laten komen.

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door PhilipV »

Idem hier, vanuit Duitsland al ettelijke kilogrammen laten opsturen. Geen enkel probleem mee gehad. Zolang je inderdaad binnen de Schengen-zone blijft is er denk ik niet zoveel kans dat het misgaat. De VS daarentegen ...
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

krelis

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door krelis »

Geachte pijprokers.

Degene die gereageerd hebben, dank ik hartelijk voor hun ervaringen, en ben hierdoor gerustgesteld Ik ga het weer proberen.
Voor hen die nog 9 mm adapters zoeken, om geen filter te moeten gebruiken in hun pijp kunnen terecht bij deze duitse webshop.
met.vr groet krelis

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door PhilipV »

Of je laat het me gewoon weten ivm die 9mm adapters. Ik heb er nog een stuk of 3 à 4 liggen en ik gebruik dat toch niet! :-)
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Precto
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2021 20:35

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Precto »

Ik ben een nieuw lid van het pijprokersforum en heb een vraag. Ik bestelde tot voor kort tabak bij danpipe in Duitsland. Bij de laatste keer kreeg ik het bericht dat ze geen tabak meer verzenden naar andere EU landen. Hebben meer mensen deze ervaring?

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Deadl0ck »

Precto schreef: 15 jul 2021 20:51 Ik ben een nieuw lid van het pijprokersforum en heb een vraag. Ik bestelde tot voor kort tabak bij danpipe in Duitsland. Bij de laatste keer kreeg ik het bericht dat ze geen tabak meer verzenden naar andere EU landen. Hebben meer mensen deze ervaring?
Tabak van binnen de EU naar Nederland sturen mag al niet zolang ik al pijp rook, officieel zelfs niet van particulier naar particulier. (Nu zo'n 9 jaar denk ik?) Bijzondere daaraan is dat het van buiten de EU ook niet mag vanuit een bedrijf. Maar als particulier naar particulier mag je 50 gram (of 10 sigaren, of... etc.) opgestuurd krijgen van buiten de EU.

In België waren de regels anders, daar kan ik niks over zeggen.

Echter nu op 1 Juli alle regels aangaande post pakketten, BTW, etc op EU niveau geregeld zijn, en accijns producten op EU niveau niet meer verzonden mogen worden, zal (bijna) iedereen zich daar wel aan gaan houden.
Groet, Mark

Ducheyne
Berichten: 365
Lid geworden op: 08 sep 2019 11:07
Locatie: Oostende / België

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Ducheyne »

Maak er een toeristische uitstap van en je kan volledig legaal 1 kg tabak per persoon meebrengen .
Zie hierbij het resultaat van mijn recente strooptocht 🤗🤗🤗
Afbeelding
Life is a time trial .
Smoke more , worry less

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Paasei »

Ik heb het je op facebook ook al geantwoord...
accijnsgoederen mochten nooit per post gestuurd worden van eender welk eu-land naar eender welk ander eu-land
persoonlijk mee overbrengen mag wel met bepaalde beperkingen inzake hoeveelheden
vrij verkeer van goederen en diensten binnen de eu geldt NIET voor accijnsgoederen, ook niet voor auto's en motoren
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Wowbagger »

Paasei schreef: 16 jul 2021 09:20 Ik heb het je op facebook ook al geantwoord...
accijnsgoederen mochten nooit per post gestuurd worden van eender welk eu-land naar eender welk ander eu-land
persoonlijk mee overbrengen mag wel met bepaalde beperkingen inzake hoeveelheden
vrij verkeer van goederen en diensten binnen de eu geldt NIET voor accijnsgoederen, ook niet voor auto's en motoren
Dat laatste ook inderdaad helaas. Anders had ik al lang een Lada Niva bij de oosterburen gekocht.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door oehoe »

Billen samengenepen hier wederom. Gaat goed komen denk ik al moet ik de leverancier herhaaldelijk aan de order herinneren. :D

Mum's the word by the way.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Trevor Gale
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2021 21:00

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Trevor Gale »

Ik ben net geregistreerde bij deze forum: ik ben een engelsman die al 40 jaar hier in Nederland woont en al 30 jaar pijproker! In het verleden heb ik Ogdens "St. Bruno" gerookt maar ben zo'n 14 jaar geleden overgestapt naar "Gold Block", toen ook van Ogdens maar nu van Mac Baren.

Echter het is nu een probleem - tot een paar maanden geleden heb ik Gold Block laten sturen naar mij door een vriend in engeland, maar dat kan helemaal niet meer. Ik wil best alles betalen - b.v. extra transport, extra belastingen enz., maar het blijkt dat deze tabak nergens in Nederland te vinden is. (maar ik weet niet alle winkels in Nederland natuurlijk).

Op advies van een van de grotere winkels heb ik Mac Baren's "Golden Blend" en "Original Choice" geprobeerd maar zelfs die tabakken smaakt heel anders: ik zoek dus of (1) een plaats in NL waar ik wel de Gold Block kan kopen, of (2) een goede alternatief daarvoor die wel in Nederland te koop is. Ik heb maar 5 pouches tabak over, dus... ... ... Heeft iemand een idee hierover?

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door oehoe »

Allereerst a very warm welcome. Gold Block schijnt echt 'n Brits iets te zijn. Ik heb nog even nagespeurd bij sommige Duitse shops maar daar houdt 't bij Golden Blend bij op.

't Wordt toch 'n retourtje Uk vrees ik.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Trevor Gale
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2021 21:00

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Trevor Gale »

Bedankt voor Uw snelle antwoord! Ik ga bijna nooit meer naar de U.K., vooral nadat mijn ouders overleden zijn - de laatste keer was in 2018 en ik kan niet genoeg tabak inbrengen voor 3 jaren!!!

Het "Gold Blend" is voornamelijk een blend met Virginia en Burley in, en rookt niet te heet en ook met weinig aromatische smaak - terwijl veel van de tabakken die ik hier hebben geprobeerd zijn veel te "droog" of aromatische, veel heeft heel wat Cavendish tabak in de mengsel.

Ik zoek dus een blend met Virginia en een beetje Burley die niet te scherp is en zonder al die Cavendish. Ook merk ik dat de dikte van de "ready rubbed" ribbons meer dan 3mm is maar de wet zegt dat ze een dikte van 2mm minimum moeten zijn, dat maakt het wel een andere tabak.

Beste wensen en rookplezier - Trevor

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Pieter »

Gold Block, eh? My word!

"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1633
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door GR69 »

Pieter schreef: 17 okt 2021 20:50 Gold Block, eh? My word!

😂😄good one
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door oehoe »

Is die inhalige persoon niet ooit ingetrokken als major in Fawlty Towers? Elke aflevering begon met 'n anagram van 't naambord waarvan me Farty Towels me nog steeds de nodige napret bezorgd.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Jekke »

Trevor Gale schreef: 17 okt 2021 20:23 Bedankt voor Uw snelle antwoord! Ik ga bijna nooit meer naar de U.K., vooral nadat mijn ouders overleden zijn - de laatste keer was in 2018 en ik kan niet genoeg tabak inbrengen voor 3 jaren!!!

Het "Gold Blend" is voornamelijk een blend met Virginia en Burley in, en rookt niet te heet en ook met weinig aromatische smaak - terwijl veel van de tabakken die ik hier hebben geprobeerd zijn veel te "droog" of aromatische, veel heeft heel wat Cavendish tabak in de mengsel.

Ik zoek dus een blend met Virginia en een beetje Burley die niet te scherp is en zonder al die Cavendish. Ook merk ik dat de dikte van de "ready rubbed" ribbons meer dan 3mm is maar de wet zegt dat ze een dikte van 2mm minimum moeten zijn, dat maakt het wel een andere tabak.

Beste wensen en rookplezier - Trevor
Aangezien verzending niet meer lukt is er misschien nog een mogelijkheid.....als u toevallig een vrachtwagenchauffeur kent die vast op Engeland rijd, kan u misschien vragen of die af en toe voor u enkele pakjes kan meebrengen.

Gebruikersavatar
Wing
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2021 12:54
Locatie: Apeldoorn

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Wing »

Trevor,

Stuur anders een berichtje naar Mac Baren en vraag waar die tabak verkocht wordt…

https://mac-baren.com/contact-us/

PietGeniet
Berichten: 715
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door PietGeniet »

Ik heb vorige week ook tabak proberen te bestellen bij Pfeifen Shop Online, maar kreeg ook als antwoord dat ze niet leveren aan Belgisch adres. Ik heb de tabak daarop naar familie in Duitsland laten sturen.
Laatst gewijzigd door Massis op 17 mei 2022 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: referentie naar illegale activiteiten (internationaal tabak verzenden)
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2755
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door oehoe »

Gewoon zelf in Duitsland ophalen is geen straf. Laten versturen en ontvangen wel (belasting) ook al verleent de verstuurder nodige hand- en spandiensten.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Arno »

oehoe schreef: 16 mei 2022 20:33 Gewoon zelf in Duitsland ophalen is geen straf. Laten versturen en ontvangen wel (belasting) ook al verleent de verstuurder nodige hand- en spandiensten.
Precies. Leuk uitje, goedkopere benzine, goedkopere boodschappen, goedkoper eten en drinken. En als je het toch laat versturen, VOORAL HIER NIET NEERZETTEN 😠 De (r)overheid kan meekijken over uw schouder. Vraag dingen in PB's. 🙏🏻
Afbeelding

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Victor Baarn »

PietGeniet schreef: 16 mei 2022 20:17 Ik heb vorige week ook tabak proberen te bestellen bij Pfeifen Shop Online, maar kreeg ook als antwoord dat ze niet leveren aan Belgisch adres. Ik heb de tabak daarop naar familie in Duitsland laten sturen. Ik zie nu uit andere opmerkingen dat er blijkbaar toch Tabakzaken bestellingen naar Belgie sturen. Bedankt voor de tip.
Dat geldt dan ook voor Nederland lijkt me? Valt me op als je een paar tabakken wilt bestellen dat je dat niet lukt bij één webshop. In 1 x bestellen bij een grote Duitse webshop lijkt me daarom wel handig.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Sidekickelvis »

Jongens(en Meiden)

HET MAG NIET!! HET IS VERBODEN TABAK TE VERSTUREN TUSSEN VERSCHILLENDE LANDEN! DUS DOEN TABAKSSHOPS DAT NIET MEER.HOU ER NOU EENS OVER OP. DE DOUANE LEEST GEWOON MEE HÈ.

Ze verzenden niet voor niks niet meer uit Duitsland en de UK. Dit blijft maar opkomen op het forum maar accepteer nou gewoon dat je tabak niet meer uit het buitenland kan halen als je er niet zelf heengaat.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Martin Romijn »

Sidekickelvis schreef: 17 mei 2022 11:48 Jongens(en Meiden)

HET MAG NIET!! HET IS VERBODEN TABAK TE VERSTUREN TUSSEN VERSCHILLENDE LANDEN! DUS DOEN TABAKSSHOPS DAT NIET MEER.HOU ER NOU EENS OVER OP. DE DOUANE LEEST GEWOON MEE HÈ.

Ze verzenden niet voor niks niet meer uit Duitsland en de UK. Dit blijft maar opkomen op het forum maar accepteer nou gewoon dat je tabak niet meer uit het buitenland kan halen als je er niet zelf heengaat.
Zal nu toch wel eens duidelijk zijn hoop ik.....
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Pijptabak uit Duitsland via internet.

Bericht door Victor Baarn »

Ik wist dat serieus niet. :shock: Begint een dictatuur te worden met al die pestregeltjes.

Volgende stap is dat je het ook niet meer mag halen in het buitenland
daarna geen verzenden meer binnen Nederland.

Gesloten