Daar gaan we weer .

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door robvoorburg »

Godfrey59 schreef:Nou dan heb ik er nog eentje voor jullie.

Sex over 50 jaar primitief .

Nee, over vijftig jaar zijn we niet over gegaan op varkens of schapen, maar doen we het massaal met robots. Seks met machines is dan volledig geaccepteerd. Sterker: seks met mensen is rond 2070 volstrekt primitief. Dat is de voorspelling van wetenschapper en sekspsycholoog Helen Driscoll, werkzaam voor de universiteit van Sunderland.
"Je kunt nu al overal online sekspoppen kopen, die steeds moeilijker zijn te onderscheiden van een echte vrouw of man. En interactieve robottechnologie wordt de komende jaren steeds belangrijker in de seksindustrie, waardoor poppen echt 'tot leven kunnen komen'", zegt Driscoll tegen Huffington Post.


Godfrey
:oops:
Dan hebben we dus mooi de poppen aan het dansen.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door Deadl0ck »

In America word al moeilijk gedaan over BBQ rook...

http://www.huffingtonpost.com/entry/bar ... 4ba5a60db7
Groet, Mark

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1151
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door gewoon ik »

Arno schreef:
The_Undertaker schreef:Jep, en in het jaar 2000 zouden er computerchips in de hersenen van mensen worden geïmplanteerd, aldus Chriet Titulaer.
Bijna goed... http://www.nu.nl/internet/4134917/ameri ... teren.html
dat is nog maar 1 stap verwijderd van mensen :o

Winslow Collector

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door Winslow Collector »

gewoon ik schreef:
Arno schreef:
The_Undertaker schreef:Jep, en in het jaar 2000 zouden er computerchips in de hersenen van mensen worden geïmplanteerd, aldus Chriet Titulaer.
Bijna goed... http://www.nu.nl/internet/4134917/ameri ... teren.html
dat is nog maar 1 stap verwijderd van mensen :o
Mensen worden al gechipped. Vrijwillig zelfs. Omdat mooie en schaars geklede dames in luxe discotheken niet met handtasjes willen zeulen, kunnen zij zich een lidmaatschap laten chippen, waardoor zij toegang krijgen en hun drankjes via die chip verder afgerekend kunnen worden.

In Mexico is er een rechtbank waar medewerkers gechipped worden om toegang te krijgen tot ruimtes waar supergevoelige informatie ligt. Dus de "elite" geeft al het voorbeeld.

Dieren worden al gechipped en dat vinden we al heel normaal. Wat is de volgende stap? Kinderen? Onder het mom "zo weet u altijd waar ze zijn en zijn ze bij ontvoering/vermissing snel op te sporen?" Zodat die Amerikaanse vermissingsfoto's op melkpakken (doen ze dat nog, trouwens?) niet meer nodig zijn.

We worden langzaam gaar gekookt met dit soort dingen, over 50 jaar kijkt niemand er meer van op. Roverheidscontrole gaat verder en verder, contant geld willen ze laten verdwijnen zodat alles zichtbaar is, ook of je tabak koopt, bijvoorbeeld.

Orwell schreef geen fantasieboek, maar 1984 was een zuiver toekomstbeeld. Veel mensen hebben het niet in de gaten, maar stukje bij beetje komen er steeds meer controlemiddelen. Die worden nu verkocht onder argumenten zoals: veiligheid, terrorisme, gemak, enz. Als de massa beseft dat het wel heel erg veel is geworden, zijn we waarschijnlijk te laat. :(

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door dinck »

Tja, in je eerste zin zeg je het al, mensen willen het als ze denken dat er voordeel aan is. Er zullen zat jonge ouders zijn die het chippen van kinderen geruststellend vinden, als ik bij een kassa cash betaal krijg ik al commentaar van anderen die het een probleem vinden dat het een minuutje langer duurt voordat zij kunnen afrekenen, mensen geven graag hun privacy op voor voordeeltjes met bonuskaarten en dergelijke, online wordt privacy vrijwillig opggeven voor een beetje aandaht van anderen op sociale media, de kreet "ik heb niets te verbergen" vindt steeds meer instemming, de actie waar dit topic mee opende komt van 'gewone' burgers, en ga zo maar door. Meer nog dan aan 1984 doet het mij denken aan Brave New World. Ondanks alle schijn van individualiteit wordt er steeds meer conformisme aan wat 'normaal' is geëist. En wij krijgen de overheden die we verdienen...
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door robvoorburg »

Listige, angstwekkende ontwikkeling.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4927
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door Sidekickelvis »

Winslow Collector schreef: Dieren worden al gechipped en dat vinden we al heel normaal. Wat is de volgende stap? Kinderen? Onder het mom "zo weet u altijd waar ze zijn en zijn ze bij ontvoering/vermissing snel op te sporen?" Zodat die Amerikaanse vermissingsfoto's op melkpakken (doen ze dat nog, trouwens?) niet meer nodig zijn.
(
Kleine correctie, de chip waarmee dieren gechipt worden bevat alleen afleesbare info. Waar het dier vandaan komt en hoe het heet etc. Alleen af te lezen door dierenartsen, asiels en de dierenambulance. Je kunt het dier niet volgen of zoiets. Daarvoor zou de chip( zo groot als een flinke rijstkorrel/graankorrel) voorzien moeten zijn van een GPS tracker en een zendertje waar weer een batterij bij hoort etc. Aardig wat groter dus. Denk niet dat dat snel gemeengoed zal worden bij kinderen.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1813
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door Rob »

Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door robvoorburg »

:lol:

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4927
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door Sidekickelvis »

Rob schreef:Afbeelding
Ik kreeg hem niet geplaatst maar is wel raak deze plaat!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door Arno »

:lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door The_Undertaker »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Ik moet ook altijd zo lachen om dit soort gezever. Wat moet je dan denken van de stad, of wanneer ik bij de bushalte op m'n busje richting parkeergarage sta te wachten... Kuchkuch
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door dinck »

Van der Laan wil voor een tweede termijn als burgemeester van Amsterdam gaan. Uit een ingezonden brief in de Volkskrant:
Heb de politiek moed een herbenoeming afhankelijk te maken van het beperken van het rookgedrag van de toekomstig burgemeester.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door Mus »

Ik snap er ook niks meer van. Zo is een pijp roken in de trein al sinds jaren verboden, maar een paar walmende oksels, een bierkegel, een knoflookadem waar je plakjes van kunt snijden, explosieve flatulentie en een natte hond mogen dan weer wel, ook al ruikt die pijp tigduizendmiljoenmiljard keer beter.

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door rivulus »

Sidekickelvis schreef:
Winslow Collector schreef: Dieren worden al gechipped en dat vinden we al heel normaal. Wat is de volgende stap? Kinderen? Onder het mom "zo weet u altijd waar ze zijn en zijn ze bij ontvoering/vermissing snel op te sporen?" Zodat die Amerikaanse vermissingsfoto's op melkpakken (doen ze dat nog, trouwens?) niet meer nodig zijn.
(
Kleine correctie, de chip waarmee dieren gechipt worden bevat alleen afleesbare info. Waar het dier vandaan komt en hoe het heet etc. Alleen af te lezen door dierenartsen, asiels en de dierenambulance. Je kunt het dier niet volgen of zoiets. Daarvoor zou de chip( zo groot als een flinke rijstkorrel/graankorrel) voorzien moeten zijn van een GPS tracker en een zendertje waar weer een batterij bij hoort etc. Aardig wat groter dus. Denk niet dat dat snel gemeengoed zal worden bij kinderen.
Niet helemaal. Zodra de infrastructuur er is om die dingen overal uit te lezen kun je met een passieve tag ook tracken. En daar gaan we nu naar toe. Camera + gezichtsherkenning, meerdere chip pasjes, 100% controle op nummerplaten, mobieltjes, deuren, poortjes en diensten waar je alleen bij komt met een pasje, straks DNA sequencing on a chip, spraakherkenning...

Over 10 jaar bestaat "off the grid" niet meer.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
MfOx
Berichten: 1786
Lid geworden op: 21 apr 2012 15:15
Locatie: Ommelanden

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door MfOx »

Las van de week een stukje in de krant over volledig autonoom functionerende wapens (ter land, ter zee, en in de lucht - zonder mogelijke tussenkomst of onder-/afbreking van menselijke hand) en schrok van het hele stuk. Ook van hoever ze hier al in zijn. Geen SF meer :shock:
Machines zullen de mensheid niet overnemen wordt erin geschreven, AI is zover niet. Maar persoonlijk zou ik ook eerder vragen zetten bij de mogelijkheid tot hacken, zeker aangezien na activering van het wapen veelal menselijk ingrijpen niet meer mogelijk is. Überhaupt zou ik ethische vragen stellen bij de algehele ontwikkeling hierin en ervan.

Dit in combinatie met bovenstaande posten vind ik schrikbarend, dan lijkt 'War = Peace' 1984 wel heel dichtbij. Vinden zoveel mensen dit tegenwoordig normaal of een normale ontwikkeling?

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door robvoorburg »

Het zijn sluipende ontwikkelingen en daarom zo gevaarlijk.

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4155
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door Asmodeus »

Gemak dient de mens, tot de mens het gemak dient [emoji6]

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2561
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Daar gaan we weer .

Bericht door Dukdalf »

MfOx schreef: Dit in combinatie met bovenstaande posten vind ik schrikbarend, dan lijkt 'War = Peace' 1984 wel heel dichtbij. Vinden zoveel mensen dit tegenwoordig normaal of een normale ontwikkeling?
"Skynet becomes self-aware at 2:14 a.m. Eastern Time, August 29th" (Uit 'Terminator 2').

Plaats reactie