Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

Vandaag een pakketje van Falkum uit Miltenberg ontvangen.....een Chris Morgan Bones Pot en een Xikar sigaar autoasbak.....hoewel ik niet rook in de wagen lijkt het me een goede oplossing om geen wegvliegende as meer te hebben wanneer er wind staat. Zeer snelle service vanuit Duitsland, een aanrader die winkel wat mij betreft.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jekke op 30 jun 2017 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Fijn pijpke Jekke . Deze week van Mariska een Rhodesian met korte steel ontvangen . Opletten met tongue bite (korte steel) . Net 3 x gerookt met ready rubbed Virginia , maar zeer tevreden .

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

Thnx, intussen mijn vierde Morgan, en ik moet eerlijk zijn dat ik met deze pijpjes nog geen tongbite heb gehad....heb er nu 3 gefilterde, hoewel ik niet altijd een filter plaats. En het meeste last van bite was met de aromatics, en die rook ik niet vaak meer.n
Ik dacht eerst de Bones te bestellen bij Morgan in de States, maar het gezeik met de Belgische douane zag ik niet zitten dus maar besteld bij Falkum....49€ en 10€ verzending valt nog mee. uit Amerika ben ik weer invoerrechten e andere kosten kwijt en 10 dagen vertraging minimum bij onze vrienden in Brussel.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

@jekke : 49 Euro bij Mariska en paar Euro verzenden tezamen met wat tabak . Ik ga na het inroken flakes proberen in de bone . Ruige pijpkes vind ik het , ginne kwats maar gewoon hout om uit te roken . :P

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

Nu zie ik het ook op de website Roocker....zaterdag lag er nog niets want anders had ik er wel eentje aangeschaft daar......goed om weten dat ze die nu ook verdeeld.....in augustus ga ik met enkele vrienden nog eens sigaren kopen en dan kan ik ze daar bewonderen (als ze nog ni uitverkocht zijn, hahahaha)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Chris »

roocker schreef:@jekke : 49 Euro bij Mariska en paar Euro verzenden tezamen met wat tabak . Ik ga na het inroken flakes proberen in de bone . Ruige pijpkes vind ik het , ginne kwats maar gewoon hout om uit te roken . :P
Hoe ist Brabo :lol: :lol:

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door NoneNicer »

Psssst, een tip: tot en met 4 juli kun je bij Cup o Joes dot com met de kortingscodes korting krijgen. GIVEMETEN 10% korting tot vrijdag nacht op je gehele bestelling, daarna tot 4 juli GIVEMEFIVE 5% op een bepaalde categorie brandbare pijpvulling.
Niet vervelend nu de dollar laag staat en er ook nog extra korting wordt gegeven op geselecteerde producten.
Kon ik jullie niet onthouden dit voordeeltje, ik heb geen relaties met het bedrijf of gewin bij dit bericht.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Ribbon »

Nu maar hopen dat de douane niet meeleest....
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

@Chris : Da zeede gai jao ! Ben er trots op hoor =D>

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: RE: Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door NoneNicer »

Ribbon schreef:Nu maar hopen dat de douane niet meeleest....
Zoveel korting op pijpragers, aanstekers, tampers en pijpen, daar is toch niks mis mee? Daar haal je met de dollar/euro en die korting nog steeds voordeel uit.

Kiske

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Kiske »

Binnen!!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: RE: Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Chris »

roocker schreef:@Chris : Da zeede gai jao ! Ben er trots op hoor =D>
Jij woont in Dongen toch? Eens een keer meeten dan :) ik woon in Tilburg.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

@Chis : Je hebt een PB .

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

@Kiske : Sodeju , da's serieuze handel ! De donkerste is dat Latakia of met Burley ?

Kiske

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Kiske »

Hallo Roocker,

Da's de Navy Flake van McClelland. Geen Latakia, een virginia.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Mooie donkere kleur voor een Virginia . Geniet ervan ! Zeer mooie aanwinsten .

Gebruikersavatar
safetymichel
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 sep 2016 17:24

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door safetymichel »

Mooie pijpstandaard gekregen.
Afbeelding

Afbeelding
Spijt is verstand dat te laat komt.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: RE: Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door NoneNicer »

Huub schreef:
NoneNicer schreef:Overigens kreeg ik vandaag een bericht van smokingpipes.com dat Stonehenge Flake van G.L. Pease wederom verkrijgbaar wordt. Nog niet gespot bij andere verkopende partijen. Ik hoop dat deze Va/Per flake beter verkrijgbaar wordt! Het origineel was een samenwerking tussen G.L. Pease en Gawith & Hoggarts. Het bevat Virginia, Perique, Burley en wat Lakeland essence. Bijzonder dus!
Hallo Jef,

Ik kan me nog herinneren dat ik een jaar of 15 geleden 2 blikjes van deze Flake heb besteld. Hoewel ik niet zo gesteld ben op Burley in tabak vond ik het destijds een lekkere tabak.
Dag Huub, zojuist ben ik een video tegen gekomen die bevestigt wat je omschrijft: een bijzonder aantrekkelijke tabak.
https://www.smokingpipes.com/smokingpip ... enge-flake
Hij wordt genoemd als een kandidaat 'holy grail' in de Va/Per categorie. Ik ben in ieder geval benieuwd...
Voor wie de jacht naar de graal in de pijp rook wereld onbekend is: de heilige graal tabak is voor jou dé tabak die je met plezier dag in, dag uit kunt roken zonder te gaan vervelen.
In mijn opinie iets moeilijks, want 'verandering van spijs doet eten'. Maar de zoektocht is wel leuk zolang je het niet te serieus neemt; voor je het weet wordt je favoriet niet meer gemaakt of verandert je smaak net nadat je je voorraad hebt aangelegd...

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: RE: Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door robvoorburg »

NoneNicer schreef:
Huub schreef:
NoneNicer schreef:Overigens kreeg ik vandaag een bericht van smokingpipes.com dat Stonehenge Flake van G.L. Pease wederom verkrijgbaar wordt. Nog niet gespot bij andere verkopende partijen. Ik hoop dat deze Va/Per flake beter verkrijgbaar wordt! Het origineel was een samenwerking tussen G.L. Pease en Gawith & Hoggarts. Het bevat Virginia, Perique, Burley en wat Lakeland essence. Bijzonder dus!
Hallo Jef,

Ik kan me nog herinneren dat ik een jaar of 15 geleden 2 blikjes van deze Flake heb besteld. Hoewel ik niet zo gesteld ben op Burley in tabak vond ik het destijds een lekkere tabak.
Dag Huub, zojuist ben ik een video tegen gekomen die bevestigt wat je omschrijft: een bijzonder aantrekkelijke tabak.
https://www.smokingpipes.com/smokingpip ... enge-flake
Hij wordt genoemd als een kandidaat 'holy grail' in de Va/Per categorie. Ik ben in ieder geval benieuwd...
Voor wie de jacht naar de graal in de pijp rook wereld onbekend is: de heilige graal tabak is voor jou dé tabak die je met plezier dag in, dag uit kunt roken zonder te gaan vervelen.
In mijn opinie iets moeilijks, want 'verandering van spijs doet eten'. Maar de zoektocht is wel leuk zolang je het niet te serieus neemt; voor je het weet wordt je favoriet niet meer gemaakt of verandert je smaak net nadat je je voorraad hebt aangelegd...
Daar schrijf je zowat, waar iedere pijproker uiteindelijk
tegenaan loopt, kan er nu wel de humor van inzien, dat
leeft beduidend prettiger, dan krampachtig vasthouden.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door MilleLuci »

En dan ligt er iets alleraardigst in Den brievenbus. Geen afzender! Ik vind het geweldig en gaat een mooie plek krijgen. WieOWie, bedankt!!! Krijg alleen de foto er niet op......
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Arno »

MilleLuci schreef:En dan ligt er iets alleraardigst in Den brievenbus. Geen afzender! Ik vind het geweldig en gaat een mooie plek krijgen. WieOWie, bedankt!!! Krijg alleen de foto er niet op......
Afbeelding

:wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1254
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: RE: Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door smoorder »

robvoorburg schreef: Daar schrijf je zowat, waar iedere pijproker uiteindelijk
tegenaan loopt, kan er nu wel de humor van inzien, dat
leeft beduidend prettiger, dan krampachtig vasthouden.
Wijze woorden die op veel van toepassing zijn, Rob !

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Gisteren een Falcon international steel uit Engeland ontvangen + 6mm filters . Eens kijken of dit bevalt . Namelijk veel last van mijn tong na het roken van een Falcon . Hopelijk bevalt dit , anders gaan ze er uit . Zowel de gebruikte als nieuwe aanwezige stelen en koppen .

Schrikbarend trouwens dat een steel in Nederland 53 Euro moet kosten en in Engeland een paar tientjes met 50 filters en verschepen . Wat een kutland als het om taxen gaat .....

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Krijg trouwens geen foto op het forum geplaats . Uploaden gaat , maar verschijnt niet in scherm . :(

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Deadl0ck »

IMG_20170705_182116.jpg
Uit Engeland, met dank aan GQtobaccos, een klein pakje binnen... Een bijzondere falcon stem met een Hunter finish Bowl voor 28 euro, 2 andere hunter finish bowls voor 16 euro per stuk, de snifter bowl was 18 geloof ik, en nog wat kleinigheidjes.

Mocht het niks zijn kan het voor rond die prijs altijd verder door. Al met al voor 42 euro is er een nieuwe falcon stem met bowl, incluis verzendkosten te bestellen, en door te 10% korting code die voor het forum is gemaakt nu zelfs wat minder.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Paasei »

Mooi pakketje, Deadlock !

Hier heeft gisteren een humidor zijn intrede gemaakt, gelijk gevuld met mijn bescheiden vooraadje !
Met dank aan Meester W

Afbeelding
Afbeelding
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Nu nog een bevochtiger en hygrometer erin Jan . Al een aardige inhoud hoor ! :P

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

Verlof Oostenrijk....hoewel de keuze qua tabak hier beperkt is, heb ik me toch reeds enkele exemplaren aangeschaft. Toen we deze namiddag door het dorp wandelden, merkte ik opeens een aangename geur op,,,,,,ik zocht direct de terrasjes af waar de pijproker zich bevond en in een hoekje zat hij te genieten. De geur beviel me best, maar mijn vrouw hield me tegen om te vragen welke tabek hij rookte. Toen we een kwartiertje later in een winkel aan de kassa stonden kwam die bewuste man binnen gestapt.....blijkbaar was de winkel van zijn vrouw. Kort praatje gemaakt, over enkele pijpen gesproken in mijn beste duits.....en ineens de tabak die hij rookte gezien: McBaren original choice. Misschien maar een basic tabak, maar ik ga me morgen een pakje aanschaffen en een pijpje van proberen....
Afbeelding

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5305
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door MilleLuci »

Arno schreef:
MilleLuci schreef:En dan ligt er iets alleraardigst in Den brievenbus. Geen afzender! Ik vind het geweldig en gaat een mooie plek krijgen. WieOWie, bedankt!!! Krijg alleen de foto er niet op......
Afbeelding

:wink:
Waaaaaaattttt, beetje ghost toestand!
Wie heeft dit moois in mijn brievenbus gestopt.........ben er heul blij mee! Het komt op een moment dat de tekst voor mij even goed doet in lastige tijden.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Arno »

Paasei schreef:Hier heeft gisteren een humidor zijn intrede gemaakt, gelijk gevuld met mijn bescheiden vooraadje !
Met dank aan Meester W
Mooi!!! (T)

Als je er longfillers in hebt liggen zou ik een Boveda pack adviseren (https://www.bovedainc.com), alleen weet ik niet waar je die in België zou kunnen krijgen..
Afbeelding

Plaats reactie