Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

Mooi gerief hier weer allemaal......
@NoneNicer: die curly block....waar kan je die mee vergelijken?

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: RE: Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door NoneNicer »

Jekke schreef:Mooi gerief hier weer allemaal......
@NoneNicer: die curly block....waar kan je die mee vergelijken?
Volgens de tabak bijbel http://www.tobaccoreviews.com/blend/970 ... urly-block is deze tabak vergelijkbaar met Escudo en Dunhill Deluxe Navy Rolls. Kortom, precies in mijn straatje, maar ik heb het nog niet geprobeerd.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Jekke »

Bedankt, die ga ik ook in het oog houden dan.....navy rolls rook ik ook graag, en ik heb intussen al wel wat stock liggen....maarja, wat gaat de situatie met Dunhill worden he......

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: RE: Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door robvoorburg »

NoneNicer schreef:
Jekke schreef:Mooi gerief hier weer allemaal......
@NoneNicer: die curly block....waar kan je die mee vergelijken?
Volgens de tabak bijbel http://www.tobaccoreviews.com/blend/970 ... urly-block is deze tabak vergelijkbaar met Escudo en Dunhill Deluxe Navy Rolls. Kortom, precies in mijn straatje, maar ik heb het nog niet geprobeerd.
TR hanteer ik eveneens frequent, het aardige van ons eigen
PRF vind ik dat ik veel mensen ken en weet hoe ik hun
ervaring weet te interpreteren ten aanzien van de besproken
tabak.

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Claude »

NoneNicer schreef:Vandaag een pakket door familie meegenomen van Peter Heinrichs. Zie daar, een mooie voorraad van speciale tabakken:
2x 250g Curly Block
100g Special Curly
210 meerschuimen filters
1 sample Green club mixtureAfbeelding
Ik weet dat de meningen erover verschillen, maar ik vind de Curly Block een heerlijke tabak. Heb vijf van deze staven in potjes van 50 gram verpakt en vind hem zo goed dat ik een snijmachine overwogen heb (iets dat wijlen Peter Heinrichs ergens noemde) waren het niet dat de huis tuin en keuken machines niet krachtig genoeg zijn voor deze stugge tabak.

Geniet Jeff!

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door TommyLF »

Mooie aanwinsten Nonenicer... Ben ook wel nieuwsgierig naar die Curlyblock, stond er vorig jaar al mee in me handen bij PH.

Grtz TommyLF
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
The Fonz
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 aug 2015 15:52
Locatie: Posterholt

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door The Fonz »

Tommy, het is natuurlijk allemaal erg persoonlijk maar om je misschien toch een idee te geven...

Persoonlijk houd ik met name van Virginia blends. De Special Curly van Peter Heinrichs is een Virginia blend met wat Périque (een VaPer dus). Die vind ik lekker, los van het feit dat het een prima gloeiende tabak is met naar mijn smaak een goede prijs/kwaliteit verhouding, vooral in de grotere verpakking (200 gram). De Périque die erin zit, proef ik ("pepertje") maar ervaar ik beslist niet als overheersend.
De Curly Block (ik mocht ooit een ruime sample proberen) is zeer "ergiebig": je doet er echt heel lang mee (je hebt maar een paar millimeter nodig om een behoorlijke pijp te vullen) en hij leent zich bovendien uitstekend om op te slaan en voor langere tijd te bewaren, ook door zijn compactheid. Het mes waarmee je deze tabak moet snijden, moet niet alleen goed scherp zijn maar ook heel stevig - het is een bijzonder stugge, harde "worst". Ook dit is een VaPer, een Virginia blend met - in dit geval - een flinke dosis Périque, in ieder geval duidelijk veel meer dan in de Special Curly. Persoonlijk vind ik hem echt duchtig te scherp: de Périque vind ik dusdanig overheersend dat ik niet meer kan genieten van de Virginia's.

Overigens hebben beide tabakken geen "topping": er is bij de eindbereiding geen smaakje toegevoegd.

Dus: als je van een wat duidelijk scherpere, niet gearomatiseerde Virginia blend houdt - en uiteraard al helemaal wanneer je echt van Périque houdt - dan is die Curly Block zeker de moeite waard om eens te proberen. Houd je van een niet gearomatiseerde Virginia blend met net dat beetje extra pit (een kleine extra "bite") dan is wellicht de Special Curly een beter idee omdat de Périque een rol op de achtergrond speelt en beslist niet op de voorgrond. Voordeeltje van die laatste is eventueel ook dat je hem niet eerst hoeft aan te snijden.

Groet,

The Fonz
Zonder polijsten, geen glans...

Men hoort gemakkelijker het geruis van het vallen van één boom dan het groeien van een heel bos...

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door NoneNicer »

Ha The Fonz, dat is precies de reden waarom ik beide heb gekocht. Uitproberen en ik vind op zijn tijd een pittige pijp geen probleem. Ik rook hem nu en inderdaad zit hij wel op het randje, het is zo alkalisch dat het lijkt alsof je je tong aan het verbranden bent. Echter met een slok thee is het direct voorbij en merk je dat je dus een pittig tabakje te pakken hebt. De zoetheid is er wel, maar meer alsof je stroop met witte peper hebt gemend, een milde, zachte stroop of rokerige Butterscotch. Mooie uitleg die denk ik wel in een Va/Per topic thuis hoort...

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door NoneNicer »

Overigens kreeg ik vandaag een bericht van smokingpipes.com dat Stonehenge Flake van G.L. Pease wederom verkrijgbaar wordt. Nog niet gespot bij andere verkopende partijen. Ik hoop dat deze Va/Per flake beter verkrijgbaar wordt! Het origineel was een samenwerking tussen G.L. Pease en Gawith & Hoggarts. Het bevat Virginia, Perique, Burley en wat Lakeland essence. Bijzonder dus!

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Asmodeus »

NoneNicer schreef:Overigens kreeg ik vandaag een bericht van smokingpipes.com dat Stonehenge Flake van G.L. Pease wederom verkrijgbaar wordt. Nog niet gespot bij andere verkopende partijen. Ik hoop dat deze Va/Per flake beter verkrijgbaar wordt! Het origineel was een samenwerking tussen G.L. Pease en Gawith & Hoggarts. Het bevat Virginia, Perique, Burley en wat Lakeland essence. Bijzonder dus!
Interessant, dat klinkt als een tabak voor mij.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Huub »

NoneNicer schreef:Overigens kreeg ik vandaag een bericht van smokingpipes.com dat Stonehenge Flake van G.L. Pease wederom verkrijgbaar wordt. Nog niet gespot bij andere verkopende partijen. Ik hoop dat deze Va/Per flake beter verkrijgbaar wordt! Het origineel was een samenwerking tussen G.L. Pease en Gawith & Hoggarts. Het bevat Virginia, Perique, Burley en wat Lakeland essence. Bijzonder dus!
Hallo Jef,

Ik kan me nog herinneren dat ik een jaar of 15 geleden 2 blikjes van deze Flake heb besteld. Hoewel ik niet zo gesteld ben op Burley in tabak vond ik het destijds een lekkere tabak.

Gebruikersavatar
fransp
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:29
Locatie: Elst (Gld)

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door fransp »

Een geschenk van mijn lieve zus die een weekje Praag achter de rug heeft. Nog niet aangebroken maar de verleiding is bijzonder groot.
Afbeelding
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Eliminator »

Hey wat bijzonder, een Praagse mixture.

Heb er toch enkele tabakswinkels bezocht, bij de mooiste (verkoopster) en grootste zaak ook een pijp aangeschaft (Jirsa) maar deze tabak niet gespot.

Zal er vast en zeker nog eens naar terug gaan,..... ik zie een nieuw doel (behalve deze verkoopster nog eens opzoeken dan).
:lol: :wink: :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Huub »

Hallo Peter,

Ik denk dat het een tabak is die jou niet zal aanstaan.
Zie de recensie op Tobacco Reviews.
SPWxB4NT.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MaartenS
Berichten: 1339
Lid geworden op: 24 feb 2014 19:03
Locatie: ASD - JO22KI

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door MaartenS »

Omdat ik al een aantal pijpjes van deze winkel had, maar nog niet deze :

Peter Heinrichs 18 cm lang,
uit de jaren 50-60 ongerookt als Fabrieks nieuw zonder fills oid.

PH 1950 18cm 1.JPG
PH 1950 18cm 2.JPG
PH 1950 18cm 3.JPG
PH 1950 18cm 4.JPG
M.v.Gr MaartenS
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door robvoorburg »

MaartenS schreef:Omdat ik al een aantal pijpjes van deze winkel had, maar nog niet deze :

Peter Heinrichs 18 cm lang,
uit de jaren 50-60 ongerookt als Fabrieks nieuw zonder fills oid.


PH 1950 18cm 1.JPG
PH 1950 18cm 2.JPG
PH 1950 18cm 3.JPG
PH 1950 18cm 4.JPG

M.v.Gr MaartenS
Wat aardig dat je daar de hand op hebt weten te leggen.
Gezien de uiterst dunne ketelwand zeer rustig roken zou
ik zeggen.

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door TommyLF »

Mooi aanwinst die leespijp ;)
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
PPMP
Berichten: 1021
Lid geworden op: 20 jun 2013 10:53
Locatie: Annen

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door PPMP »

Leuke vondsten op de laatste rommelmarkt te Annen...

Afbeelding
en een blik,
Afbeelding

De lijst had even een schoonmaakbeurt nodig, maar hangt nu te pronken langs de trap richting de rookkamer!


Pascal

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 957
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door roocker »

Afbeelding


Zo , de bestelling is binnen . Inroken en de rest bewaren/laten rijpen. De pouches oproken .

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Lonny »

Wanneer André (puffeway) nou eens niet van die mooie Peterson's zou verkopen en de tabak minder zou smaken, misschien is het dan mogelijk om een keer serieus te stoppen. :lol:

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 724
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door TommyLF »

Veel plezier ervan Lonny, ik was jammer genoeg te laat!
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Lonny »

TommyLF schreef:Veel plezier ervan Lonny, ik was jammer genoeg te laat!
Dank je wel!
Nee, zo vaak kom je die Peterson's spigot niet tegen.
Heb hem vanmiddag voor de helft gevuld met
V.B. - Jacques Vinche No.2
Valt helemaal niet tegen :B
-------------------
Mooie spulletjes komen hier weer langs hoor!

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Janno »

Afgelopen weekend, tijdens de Semois meeting PRF/KPC, hebben we een bezoek gebracht aan François Dal (Lightmyfire). Nadat François ons had ontvangen in zijn atelier hebben we onder het genot van een biertje heerlijk verder zitten kletsen in zijn tuin, alwaar we ook een paar afgeronde producten konden bewonderen. Tja, en dan wordt het moeilijk...

Aanvankelijk viel mijn oog op wat prachtig gezandstraalde modellen, maar plotseling werd mijn naam geroepen door een blanke Rhodesian met een mondstuk van groen-zwart cumberland en een accent van ivoorkleurig acryl met koper. Ze beloofde een hele makkelijke pijp te zijn, ideaal voor op pad. Ik was verkocht, of beter, de pijp.

Ik heb de pijp de afgelopen dagen volgegooid en de belofte wordt waargemaakt. Ze rookt heerlijk en ligt goed in de hand maar ook tussen de kaken.

Afbeelding

Afbeelding


Uiteraard, maar daar heb ik geen foto's van genomen, heb ik ook wat Semois tabak aangeschaft, te weten: 1 x 100 g. Vincent Manil, Grosse coupe, een stuk of wat Bouchons en 2 x 100 g. Joseph Martin Langue de Chien. Kan ik weer even mee vooruit.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door NoneNicer »

Janno, een pracht van een aanwinst, best jaloers! François, wederom een mooi staaltje vakmanschap :)

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door NoneNicer »

Hier is een mooie verzameling tabakken in huis gebracht via een vriendengroep die naar Amerika is afgereisd. Met wat timing hebben we het volgende weten te regelen:
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door robvoorburg »

NoneNicer schreef:Hier is een mooie verzameling tabakken in huis gebracht via een vriendengroep die naar Amerika is afgereisd. Met wat timing hebben we het volgende weten te regelen:
Afbeelding
Dat ziet er rokenswaardig uit, mij valt op dat ik
geen waarschuwingen op de verpakking zie.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door robvoorburg »

Janno schreef:Afgelopen weekend, tijdens de Semois meeting PRF/KPC, hebben we een bezoek gebracht aan François Dal (Lightmyfire). Nadat François ons had ontvangen in zijn atelier hebben we onder het genot van een biertje heerlijk verder zitten kletsen in zijn tuin, alwaar we ook een paar afgeronde producten konden bewonderen. Tja, en dan wordt het moeilijk...

Aanvankelijk viel mijn oog op wat prachtig gezandstraalde modellen, maar plotseling werd mijn naam geroepen door een blanke Rhodesian met een mondstuk van groen-zwart cumberland en een accent van ivoorkleurig acryl met koper. Ze beloofde een hele makkelijke pijp te zijn, ideaal voor op pad. Ik was verkocht, of beter, de pijp.

Ik heb de pijp de afgelopen dagen volgegooid en de belofte wordt waargemaakt. Ze rookt heerlijk en ligt goed in de hand maar ook tussen de kaken.

Afbeelding

Afbeelding


Uiteraard, maar daar heb ik geen foto's van genomen, heb ik ook wat Semois tabak aangeschaft, te weten: 1 x 100 g. Vincent Manil, Grosse coupe, een stuk of wat Bouchons en 2 x 100 g. Joseph Martin Langue de Chien. Kan ik weer even mee vooruit.
Hij maakt prachtige hebbedingetjes

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Huub »

Hallo Jan.

Gefeliciteerd met de mooie aankoop. Ik ben er van overtuigd dat het een heerlijk rokende pijp zal worden.
Ik rook sedert 17 april een François Dal Reverse Calabash, die ik van mijn kinderen als verjaardagscadeau had gekregen. Die is inmiddels in gerookt en is werkelijk fantastisch.
Let een op de insnede aan het eind van het mondstuk. Ik ken geen pijpenmaker die dat zo mooi doet.
robvoorburg schreef:
Janno schreef:Afgelopen weekend, tijdens de Semois meeting PRF/KPC, hebben we een bezoek gebracht aan François Dal (Lightmyfire). Nadat François ons had ontvangen in zijn atelier hebben we onder het genot van een biertje heerlijk verder zitten kletsen in zijn tuin, alwaar we ook een paar afgeronde producten konden bewonderen. Tja, en dan wordt het moeilijk...

Aanvankelijk viel mijn oog op wat prachtig gezandstraalde modellen, maar plotseling werd mijn naam geroepen door een blanke Rhodesian met een mondstuk van groen-zwart cumberland en een accent van ivoorkleurig acryl met koper. Ze beloofde een hele makkelijke pijp te zijn, ideaal voor op pad. Ik was verkocht, of beter, de pijp.

Ik heb de pijp de afgelopen dagen volgegooid en de belofte wordt waargemaakt. Ze rookt heerlijk en ligt goed in de hand maar ook tussen de kaken.

Afbeelding

Afbeelding



Hij maakt prachtige hebbedingetjes

Gebruikersavatar
Janno
Berichten: 2360
Lid geworden op: 29 aug 2014 00:14
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Janno »

Huub schreef:Hallo Jan.

Gefeliciteerd met de mooie aankoop. Ik ben er van overtuigd dat het een heerlijk rokende pijp zal worden.
Ik rook sedert 17 april een François Dal Reverse Calabash, die ik van mijn kinderen als verjaardagscadeau had gekregen. Die is inmiddels in gerookt en is werkelijk fantastisch.
Let een op de insnede aan het eind van het mondstuk. Ik ken geen pijpenmaker die dat zo mooi doet.
Dag Huub,

Fijn om te horen dat die prachtige RC je zo goed bevalt. Dit is mijn tweede van François. De eerste, een neuswarmertje, is snel een van mijn favorieten geworden. En deze is nu al hard op weg.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Online
Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Wowbagger »

Overigens hebben we de volgende van je bij Francois ook al mogen aanschouwen Huub. Wordt ook een hele mooie.

Plaats reactie