Het grote 'inroken, wel/niet, trucks en inrookpasta' topic

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Alberto
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 dec 2017 09:19

Re: Het grote 'inroken, wel/niet, trucks en inrookpasta' topic

Bericht door Alberto »

De truck met de as en het schudden dan wel of niet met honing laag was mij nieuw.

Maar mijn vraag was eigenlijk meer kan je een pijp ook inroken met flakes? Als de je de flakes uit elkaar haalt en de normale 3 stappen manier gebruikt? En welke Flake zou hier voor in aanmerking komen? Virginia Flake?

Inrook tabak zoals baai, neptune, Semois, 7 seas hoort minder heet te branden en flakes over het algemeen branden minder heet en langzamer vandaar....


Misschien een macbaren Virginia No.1 (ready rubbed Flake) die ik graag rook
Laatst gewijzigd door Alberto op 04 dec 2017 09:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Het grote 'inroken, wel/niet, trucks en inrookpasta' topic

Bericht door Kees Flake »

Alberto je kunt de pijp ook inroken met flake tabak en als je hem los haalt en licht aandrukt werkt dit perfect.
Ik rook alleen flake en rook mijn pijpjes ook in met flake tabak.
Wat ik wel doe is de tabak niet te vast aandrukken hierdoor brand hij iets heviger en wordt de tabak iets warmer.
Dit doe ik alleen met het inroken daarna druk ik hem iets vaster en houd hem dan net brandend en als hij iets te heet wordt leg ik de pijp weg en steek hem na 15 minuten weer aan.
De flake die ik aanraad is Janneman flake of Orlik dit zijn flakes die zich makkelijk uit elkaar laten halen.
In ieder geval een flake die zich makkelijk laat verwerken dus geen SG.
Succes en we horen het wel.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Alberto
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 dec 2017 09:19

Re: Het grote 'inroken, wel/niet, trucks en inrookpasta' topic

Bericht door Alberto »

Afbeelding


Of Capstan Gold, maar heb de laatste tijd veel problemen met het verkrijgen van dit lekkere goedje ...

tomatamot

Re: Het grote 'inroken, wel/niet, trucks en inrookpasta' topic

Bericht door tomatamot »

Alberto schreef:Afbeelding


Of Capstan Gold, maar heb de laatste tijd veel problemen met het verkrijgen van dit lekkere goedje ...
Vanmorgen zag ik bij Van Dalen nog een stuk of 4 van die blikken in de display.

dan5102
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 jan 2014 15:37
Locatie: 3510 Hasselt-België

Re: Het grote 'inroken, wel/niet, trucks en inrookpasta' topic

Bericht door dan5102 »

Mijn eerste pijp heb ik gekocht in 1968 en mijn laatste in 2017. Totaal 33 stuks. Geen van deze pijpen werd ooit "ingerookt". Ik zie daar het nut niet van in en daar werd vroeger trouwens ook niets van gezegd. Wel altijd langzaam roken en er voor zorgen dat de kop niet heet wordt. De pijpen zijn nog allemaal intact (stelen her en der al wel moeten vervangen). Oei oei wat heb ik nu gezegd!

Gebruikersavatar
Liebaart
Berichten: 212
Lid geworden op: 24 aug 2019 19:08
Locatie: Brugge

Re: Het grote 'inroken, wel/niet, trucks en inrookpasta' topic

Bericht door Liebaart »

Nee hoor! Goed gezegd!
Volgens mij is het “inroken” van een pijp (1/3 dan 1/2 dan 3/4 dan vol) iets dat kan werken voor de ongeduldige types. Ik bedoel daarmee die mensen die nog niet helemaal de bedaardheid hebben die een echte pijproker kenmerkt. Zij die te snel proberen te roken en dus te heet stoken. Voor zo iemand is op die manier inroken aan te raden.

Een ervaren pijproker kan volgens mij zonder probleem meteen met een volle pot starten, zolang hij maar voorzichtig en met liefde voor zijn pijp en tabak die nieuwe pijp rookt. Zo doe ik het ook, en mijn pijpen zijn nooit doorgebrand.

Plaats reactie