Het grote 'filter' topic

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Filters

Bericht door Joey Peters »

Wie gebruikt er hier pijpen-filters?

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Ik heb pijpen met mogelijkheid van filters en zonder mogelijkheid van filters. Laatst heb ik een pakje filters gebruikt van Big Ben. Het bevalt me eigenlijk wel goed. Ik heb het gevoel dat ik minder kwalijke stoffen binnenkrijg en ook een tabkskruimel gaat nu niet meer door de steel omhoog.

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Ja het zorgt dat die natte zwarte drek ergens ophoud. Maar ik vind dat zonder filter de rook een rijker aroma heeft. :!:

pim123
Erelid
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 aug 2008 22:45

Bericht door pim123 »

Ik heb wel pijpen die geschikt zijn voor filters, maar die filters halen toch een hoop van het aroma eruit.
En er zijn speciale dummy-filters, holle pijpjes die de ruimte van het filter innemen...dan heb je weer een gewone pijp :D

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

pim123 schreef:Ik heb wel pijpen die geschikt zijn voor filters, maar die filters halen toch een hoop van het aroma eruit.
En er zijn speciale dummy-filters, holle pijpjes die de ruimte van het filter innemen...dan heb je weer een gewone pijp :D
Daar heb ik wel eens van gehoord. Nu rook ik mijn filter pijpen gewoon met een holte, en merk dat er veel vuil aan de binnenkant krijg. Hoeveel kosten die dingen, en waar kan je ze krijgen? Gewoon bij de tabak speciaalzaak?

pim123
Erelid
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 aug 2008 22:45

Bericht door pim123 »

kan je bij de betere tabakszaak kopen (dus niet zo een waar ze ook maandbladen verkopen enzo :lol: ) en zijn gewoon plastic dingetjes...centenwerk...

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Bericht door antonius »

hoihoi.


Ook ik heb pijpen met een filter maar heb er ook een paar zonder filter.
Het liefste rook ik mijn kirsten pijp,die rook je zonder filter en door de speciale stem filter deze de rook heel goed,ook het condens blijft in de stem achter.
Dus het voordeel van zonder filter met de volle aroma van de tabak maar zonder die zwarte drek en condens.
Ideaal!!!!!

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Joey Peters schreef:Ja het zorgt dat die natte zwarte drek ergens ophoud. Maar ik vind dat zonder filter de rook een rijker aroma heeft. :!:
Als je de filters regelmatig vervangt hoeft het volgens mij geen bezwaar te zijn. Op dit moment is mijn favoriete pijp een Angelo meerschuimen pijp. Ik heb nog nooit zo fantastisch gerookt!!

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Bericht door antonius »

hoi joey

De laatste pijp die ik gekocht heb is een quiet comrade pijp,die kun je roken met en zonder filter.
Deze pijp heb ik bestelt bij de laatste pijpsnijders in belgie n.l. elies freehands.
Een mooie droog rokende pijp met een aluminium stem waarin het condens mooi in blijft net als een falcon.
Alleen bij deze kun je er ook een 6 mm filter in gebruiken.
Het houd een heleboel teer,condens en andere ongerechtigheden vast,maar rookt heel lekker.
zie de site van elie http://users.edpnet.be/eliesfreehandpip ... 7s_Comrade

veel lees plezier
gr ton

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Klinkt goed. Ik ga eens kijken!

Groet en zegen

edit; mooi vind ik ze niet. Maar functionaliteit boven alles!

Gebruikersavatar
Vier Heeren Baai
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 mar 2009 22:25
Locatie: panningen

Roken met filter.

Bericht door Vier Heeren Baai »

Ik heb laats nog een mooie pijp gekocht met filter.


Het positive aan die filter is dat er geen stukjes tabak in je mond komt.
Wat mij ovegens al een paar keer gebeurd is.

4HB

Gebruikersavatar
Vier Heeren Baai
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 mar 2009 22:25
Locatie: panningen

Roken zonder filter.

Bericht door Vier Heeren Baai »

Je pijp word viezer door die zwarte aanslag.

aromatisch is het mischien beterder.

4HB

Gebruikersavatar
Vier Heeren Baai
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 mar 2009 22:25
Locatie: panningen

Re: Roken met filter.

Bericht door Vier Heeren Baai »

Vier Heeren Baai schreef:
Het positive aan die filter is dat er geen stukjes tabak in je mond komt.


4HB
Fout.

Ik zat een uur geleden een pijp te roken in mijn auto.
Ondanks een nieuwe filter kwam er toch tabak in mijn mond.

Een ander nadeel dat je de filter hoort en voelt rammelen.

4HB

pim123
Erelid
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 aug 2008 22:45

Bericht door pim123 »

(sarcasme mode aan/) mischien moet je er ook geen echte tabak in stoppen en zeker niet aansteken anders gaat het hinderlijk roken en die krijg je in je mond (sarcasme mode off/) :D :lol:

Gebruikersavatar
Vier Heeren Baai
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 mar 2009 22:25
Locatie: panningen

Bericht door Vier Heeren Baai »

pim123 schreef:(sarcasme mode aan/) mischien moet je er ook geen echte tabak in stoppen en zeker niet aansteken anders gaat het hinderlijk roken en die krijg je in je mond (sarcasme mode off/) :D :lol:

Ik heb nog een filter over.
En die duw ik in je grote mond :twisted:

4HB

pim123
Erelid
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 aug 2008 22:45

Bericht door pim123 »

lol :D

Gebruikersavatar
Vier Heeren Baai
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 mar 2009 22:25
Locatie: panningen

Bericht door Vier Heeren Baai »

Ik heb met bijde gerookt.

Zonder filter vind ik toch fijner.

4HB

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Zonder vind ik ook fijner. En dan liever een pijp zonder mogelijkheid tot het invoegen van een filter.

Gebruikersavatar
Vier Heeren Baai
Berichten: 90
Lid geworden op: 24 mar 2009 22:25
Locatie: panningen

Bericht door Vier Heeren Baai »

Ik heb met beide gerookt.
Zowel met als zonder filter.

Geef mij maar zonder filter

4HB

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Bericht door antonius »

Ik heb een quiet comrade,die kun je met en zonder filter roken.
Er gaat een 6 mm filter in
Voordeel met deze pijp is dat het condens in de steel achterblijft en de andere stoffen door het filter wordt opgevangen,dus geen raar gepruttel tijdens het roken en de kop wordt niet vochtig door het condens.
Dus roken met of zonder filter proef je geen verschil.
De quiet comrade is te bestellen bij:
http://www.eliesfreehandpipes.com/index.php
Er zijn verschillende losse koppen te bestellen,dus voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

's lands wijs 's lands eer heb ik begrepen. In Nederland rookt het gros van de pijprokers zonder filter. In Duitsland schijnt toch wel 80% van de pijprokers met filter te roken.

Rook zowel met als zonder filter en moet zeggen dat ik een filter wel handig vind. Houdt idd de rommel tegen en het vangt vocht op wat een pruttelende pijp voorkomt. Wel zo ideaal.

Gebruikersavatar
Hanske
Berichten: 171
Lid geworden op: 11 mei 2009 11:55
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Hanske »

Hoe lang doen jullie eigenlijk met 1 filter... ik vervang ze meestal na 1 keer roken... ik hoor ook dat sommige mensen ze laten drogen na gebruik en ze dan weer opnieuw gebruiken... wat doen jullie?

groet
Hans

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Hanske schreef:Hoe lang doen jullie eigenlijk met 1 filter... ik vervang ze meestal na 1 keer roken... ik hoor ook dat sommige mensen ze laten drogen na gebruik en ze dan weer opnieuw gebruiken... wat doen jullie?

groet
Hans
Ik gebruik ze meestal een paar keer

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Ik merk dat ik toch snel grijp naar de pijpen met een filter. Vooral met het aansteken vind ik dat voordelen hebben; je moet dan nog wel eens een beetje hijsen om de pijp aan te krijgen. Dan wordt de smaak nogal scherp. Bij een filterpijp heb ik daar geen last van.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Victor Baarn schreef:Ik merk dat ik toch snel grijp naar de pijpen met een filter. Vooral met het aansteken vind ik dat voordelen hebben; je moet dan nog wel eens een beetje hijsen om de pijp aan te krijgen. Dan wordt de smaak nogal scherp. Bij een filterpijp heb ik daar geen last van.
Moet inmiddels bekennen dat ik geen filterpijp meer gebruik. Van mn 4 pijpen is er 1 favoriet gebleken (filterpijp). Op een gegeven moment kreeg ik een bijsmaak. Bleek door de (te natte?) filter te komen. Sinds die tijd geen filter meer bij de hand maar een pijprager. Rookt heerlijk.

Werner
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mei 2009 15:51
Locatie: Breda

Bericht door Werner »

Ik rook bijna uitsluitend Peterson systeem pijpen en daar kan/hoeft geen filter in. Nou heb ik wel een aantal pijpen waar een filter in kan, maar ik moet zeggen dat ik dat doorgaans een onsmakelijke aangelegenheid vind...

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Werner schreef:Ik rook bijna uitsluitend Peterson systeem pijpen en daar kan/hoeft geen filter in. Nou heb ik wel een aantal pijpen waar een filter in kan, maar ik moet zeggen dat ik dat doorgaans een onsmakelijke aangelegenheid vind...
Ik heb ook een systeem-pijp van Peterson. Maar die bevalt me niet. Rookt niet lekker en als er vocht inzit kan ik er niet bij. Misschien is de kop ook te klein voor de tabak die ik rook. Gaat om deze pijp:

Afbeelding

Werner
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mei 2009 15:51
Locatie: Breda

Bericht door Werner »

Heb je moeite met de P-lip; ik rook zelf ook liever met een fishtail. Misschien is dat 't? Vouw je je ragertje wel dubbel bij 't schoonmaken?

Groet, Werner

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Dummy-filter

Bericht door Victor Baarn »

Heren,

Voor mijn filterpijpen zoek ik 9 mm dummy-filters. Die ik dus in een filterpijp kan doen als vervanger van de filter (zodat er tijdens het roken wel goed een pijpenrager ingaat).

Mijn tabakszaak heeft ze helaas niet. Waar kan ik ze (online) bestellen?

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Bericht door Victor Baarn »

Werner schreef:Heb je moeite met de P-lip; ik rook zelf ook liever met een fishtail. Misschien is dat 't? Vouw je je ragertje wel dubbel bij 't schoonmaken?

Groet, Werner
Een andere pijp van Peterson met het Peterson-mondstuk heb ik geen problemen mee. Op 1 of andere manier rookt deze pijp niet lekker, nogal nat en scherp. Zou kunnen dat ik de tabak die ik gebruik niet geschikts voor deze kleine kop. Welke tabak is geschikt voor een kleine kop?

Plaats reactie