Het grote 'filter' topic

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Paul Tummers

Re: Het grote 'filter' topic

Berichtdoor Paul Tummers » 02 mei 2017 19:20

En het vreemde van de zaak is ook nog, dat dit een Winslow betreft waar al ettelijke pakjes Troost doorheen gegaan waren, moet wel meer als 10 kilo tabak geweest zijn want ik had het ding al jaren. Plotseling begon ik brandend hout te proeven, niet meer eraan getrokken maar helaas al te laat.
De meeste dingen zijn te verbeteren- niet in de laatste plaats door ze te vereenvoudigen.

robvoorburg

Berichtdoor robvoorburg » 02 mei 2017 20:31

Paul Tummers schreef:En het vreemde van de zaak is ook nog, dat dit een Winslow betreft waar al ettelijke pakjes Troost doorheen gegaan waren, moet wel meer als 10 kilo tabak geweest zijn want ik had het ding al jaren. Plotseling begon ik brandend hout te proeven, niet meer eraan getrokken maar helaas al te laat.

Heel apart, een dergelijk probleem met een pijp manifesteert
zich in de regel binnen enige maanden na regelmatig gebruik,
hetgeen jij beschrijft gaat mijn wijsheid te boven.

Paul Tummers

Berichtdoor Paul Tummers » 02 mei 2017 22:22

Helaas, het is niet anders als ik hier beschreven heb, het was een van de allerbeste pijpen die ik ooit heb gehad.
De meeste dingen zijn te verbeteren- niet in de laatste plaats door ze te vereenvoudigen.

RICHCigaro

Berichtdoor RICHCigaro » 04 mei 2017 21:37

Paul Tummers schreef:Helaas, het is niet anders als ik hier beschreven heb, het was een van de allerbeste pijpen die ik ooit heb gehad.

Hopelijk heeft den pijp een eervol afscheid dan wel etalage plek gekregen ;p

Enfin, hier waardeer ik steeds meer de pijp. Eerste keer met MB GB kwam rokerig over. Nu na een week aan den pijp is dat weg.

Mijn visie is denk ik het inroken van de nieuwe pijp. Verder waardeer ik de weerstand van het filter. Wat er tevens voor zorgt dat ik rustiger rook.

Voor meer smaak beleving is dat ik tijdens het uitblazen, zacht door mijn neus inadem. Vergelijkbaar als met het roken van een sigaar.

Gegroet,

Terug naar “Pijproken algemeen”