Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
kiske

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door kiske »

Arclaud schreef:Misschien worden het wel de favoriete pijpen omdat je er zo lang voor hebt moeten 'knokken'. Door het vele roken raak je eraan verknocht?
Het zou zo maar kunnen dat er inderdaad een psychische toets meespeeld. Ik denk omdat de koollaag zo langzaam opgebouwd raakt deze een beetje afwijkt en daardoor wellicht nog beter zijn werk kan doen. Bij deze pijpen heb ik het idee dat ze droger roken. Zeker weten doe ik het niet natuurlijk.

kiske

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door kiske »

kiske schreef:Als symbool en herinnering voor het bereiken van een mijlpaal op het gebied van mijn gezondheid. Iets waar ik mijzelf dagelijks aan wil en moet herinneren. Dus geen betere keus dan een pijp omdat ik meerdere keren per dag voor mijn pijpenkast sta. Deze, mijn eerste niet gladde pijp. Een giant van Italiaanse makelij. Ondanks dat ik niet van bewerkte pijpen houd vind ik het bij zo'n joekel, de kophoogte is 58mm, juist wel iets hebben. Ik heb nog gedacht aan een Winslow EG. Maar daar vind ik de (gedeeltelijke) rustificaties niet zo mooi van.


Afbeelding


Ik dacht, waar blijft ze toch! Nu blijk ik iets verkeerds gedaan te hebben met de betaling. Niet afgeschreven van het paypal-account. Nu vind ik persoonlijk dat ze de pijp best kunnen sturen zonder dat ik ervoor betaal, de verkoper ziet.dat anders. Jammer. Daarom zojuist netjes op de juiste wijze betaald dus hopelijk is ze snel hier!
Laatst gewijzigd door kiske op 07 dec 2015 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Wowbagger »

Hoe langer ik er naar kijk, hoe mooier ik hem begin te vinden Kees. Wens je er bij voorbaat veel plezier mee.

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1145
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door gewoon ik »

een lastige site ontdekt.

Nooit echt last van gehad, maar nu vrees ik ervoor

Afbeelding

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Arclaud »

gewoon ik schreef:een lastige site ontdekt.

Nooit echt last van gehad, maar nu vrees ik ervoor

Afbeelding
Het voordeel is dat pijpen daar nogal snel verkocht worden. Of is dat net een nadeel?

Voor mij zijn twee pijpjes in de maak. Een Meindert en een Holger Gunia komen binnen enige tijd de bamboo-brigade versterken. 8)
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1145
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door gewoon ik »

Arclaud schreef:
gewoon ik schreef:een lastige site ontdekt.

Nooit echt last van gehad, maar nu vrees ik ervoor

Afbeelding
Het voordeel is dat pijpen daar nogal snel verkocht worden. Of is dat net een nadeel?

Voor mij zijn twee pijpjes in de maak. Een Meindert en een Holger Gunia komen binnen enige tijd de bamboo-brigade versterken. 8)
aha, dus even niets kijken en ze zijn weg?

bamboo is de laatste tijd in mijn hoofd aan het knabbelen. Een paar mooie modellen tegengekomen, alleen de prijs zal het nooit worden (iemand 900euro over, ik leg de resterende 89 euro wel bij).

Lees ik het goed dat Meindert een bamboo aan het maken is voor jou?

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Arclaud »

Toch vaak. Heb er zelfs eens een pijp gekocht die beschikbaar stond, maar na betaling uitverkocht bleef. Nieuwe levering kwam een weekje later.

Bamboe hoeft niet zo duur te zijn. Er zijn wel enkele merken die bamboe in het assortiment hebben.

En inderdaad, Meindert is aan eentje bezig.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1145
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door gewoon ik »

Arclaud schreef:Toch vaak. Heb er zelfs eens een pijp gekocht die beschikbaar stond, maar na betaling uitverkocht bleef. Nieuwe levering kwam een weekje later.

Bamboe hoeft niet zo duur te zijn. Er zijn wel enkele merken die bamboe in het assortiment hebben.

En inderdaad, Meindert is aan eentje bezig.
ik weet dat bamboe niet duur hoeft te zijn, maar helaas is mijn smaak dat wel in dit geval. Even rondkijken dus.

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door rivulus »

Morgen middag wil ik weer eens bij Willem Schimmel langsgaan op zoek naar een pijpje met een grote maar ondiepe ketel voor Latakia tabakken. Nog geen idee wat het wordt, daar kom ik morgen achter..
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Claude »

Deze wonderschone en lang gezochte Ph. Vigen komt mijn kant op! Laatste pijp dit jaar.


Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door robvoorburg »

rivulus schreef:Morgen middag wil ik weer eens bij Willem Schimmel langsgaan op zoek naar een pijpje met een grote maar ondiepe ketel voor Latakia tabakken. Nog geen idee wat het wordt, daar kom ik morgen achter..
Doe hem namens ons forum de hartelijke
groeten en veel plezier daar!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door robvoorburg »

Claude schreef:Deze wonderschone en lang gezochte Ph. Vigen komt mijn kant op! Laatste pijp dit jaar.


Afbeelding
Een echte latakia pijp en een mooie, veel
plezier ermee.

kiske

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door kiske »

Fraai Claude!

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Huub »

Hallo Claude,

Ik ben van mening dat je met deze prachtige pijp van Jes Philip Vigen Gertsen ( PH. Vigen ) mogelijk de mooiste pijp aan je collectie hebt toegevoegd.
Deze een beetje excentrieke man die absoluut geen zakelijk inzicht heeft gehad heeft nadat hij in het begin van de negentiger jaren bij het beroemde Dan Pipe in Kopenhagen weg ging een eigen atelier gehad, maar dat mislukte.

Later heeft hij nog de high grade pijpen voor Bjarne Nielsen gemaakt. Sinds dat laatstgenoemde enige jaren geleden is overleden is er niets meer over hem gehoord.

Het is ontzettend jammer dat zijn carriëre als zelfstandig pijpenmaker onder eigen naam mislukte.

Voor mij de allerbeste uit Denemarken. Dat vonden wijlen Peter Hedegaard en vindt Jens TAO Nielsen ook.

Ik ben er van overtuigd dat deze prachtige creatie je veel rookgenot gaat brengen.
36879e.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Claude »

Huub schreef:Hallo Claude,

Ik ben van mening dat je met deze prachtige pijp van Jes Philip Vigen Gertsen ( PH. Vigen ) mogelijk de mooiste pijp aan je collectie hebt toegevoegd.
Deze een beetje excentrieke man die absoluut geen zakelijk inzicht heeft gehad heeft nadat hij in het begin van de negentiger jaren bij het beroemde Dan Pipe in Kopenhagen weg ging een eigen atelier gehad, maar dat mislukte.

Later heeft hij nog de high grade pijpen voor Bjarne Nielsen gemaakt. Sinds dat laatstgenoemde enige jaren geleden is overleden is er niets meer over hem gehoord.

Het is ontzettend jammer dat zijn carriëre als zelfstandig pijpenmaker onder eigen naam mislukte.

Voor mij de allerbeste uit Denemarken. Dat vonden wijlen Peter Hedegaard en vindt Jens TAO Nielsen ook.

Ik ben er van overtuigd dat deze prachtige creatie je veel rookgenot gaat brengen.
36879e.jpg
Dank Huub, ik denk het ook. Ik heb ook lang gewacht tot ik dit model eindelijk vond. Ergens in een Pipe Dan catalogus stond hij afgebeeld, tientallen jaren terug.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door janneman »

Een heel fraai pijpje Claude!
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door rivulus »

Erg mooi...
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
oldgreenfield
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:34
Locatie: Ten Boer (gr)

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door oldgreenfield »

https://www.facebook.com/11648118842654 ... =3&theater

kijk je een keer op de FB pagina van Peterson en zie je dit. :roll:
de pc maar snel afzetten want anders........... :-T
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

kiske

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door kiske »

Bij een bekende Belgische pijpenmaker welke binnen zeer korte tijd wederom vader wordt heb ik een ezelkloot in bestelling. Deze pijpvorm wordt behalve Donkey Nut ook wel Hawkbill genoemd.
Deze zal pas in het laatste kwartaal van dit jaar gemaakt worden vanwege onder anderen, een volle orderportefeuille, het afzagen van de bovenste meter van een 100m lange coniferenhaag, drukte met een pijprokersforum waar hij wat beheerderstaken doet en de aanstaande gezinsuitbreiding.
De pijp wordt zoals in onderstaande foto, echter in matzwart.
Afbeelding

Ik kijk er naar uit!

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Wowbagger »

Mooie uitdaging voor hem. Geen gemakkelijke shape, kan ik me zo voorstellen.

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Kees Flake »

Mooi pijpje Kiske is zeker de moeite waard om op te wachten.
Hoop dat je tijdens het lange wachten niet te veel jeuk aan je Pietje krijgt. :roll: :mrgreen: :mrgreen:
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door The_Undertaker »

Een eigenaardige shape voor een eigenaardig mannetje door een voor mij volstrekt onbekende pijpenmaker. Kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt! Hopelijk is die voor de kerst bij je binnen.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Massis »

kiske schreef:Bij een bekende Belgische pijpenmaker welke binnen zeer korte tijd wederom vader wordt heb ik een ezelkloot in bestelling. Deze pijpvorm wordt behalve Donkey Nut ook wel Hawkbill genoemd.
Deze zal pas in het laatste kwartaal van dit jaar gemaakt worden vanwege onder anderen, een volle orderportefeuille, het afzagen van de bovenste meter van een 100m lange coniferenhaag, drukte met een pijprokersforum waar hij wat beheerderstaken doet en de aanstaande gezinsuitbreiding.
De pijp wordt zoals in onderstaande foto, echter in matzwart.
Afbeelding

Ik kijk er naar uit!
Correctie, ik ga een poging wagen :wink: Die zal waarschijnlijk meer op een ezelkloot lijken dan op de pijp op je foto, maar jou kennende is dat eerder een pluspunt.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14893
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Bommel »

Ik denk dat die ezelkloot je goed zal staan Kiske.
Een verbetering van het geheel, laat ik maar zeggen.
Afbeelding

kiske

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door kiske »

Massis schreef:
kiske schreef:Bij een bekende Belgische pijpenmaker welke binnen zeer korte tijd wederom vader wordt heb ik een ezelkloot in bestelling. Deze pijpvorm wordt behalve Donkey Nut ook wel Hawkbill genoemd.
Deze zal pas in het laatste kwartaal van dit jaar gemaakt worden vanwege onder anderen, een volle orderportefeuille, het afzagen van de bovenste meter van een 100m lange coniferenhaag, drukte met een pijprokersforum waar hij wat beheerderstaken doet en de aanstaande gezinsuitbreiding.
De pijp wordt zoals in onderstaande foto, echter in matzwart.
Afbeelding

Ik kijk er naar uit!
Correctie, ik ga een poging wagen :wink: Die zal waarschijnlijk meer op een ezelkloot lijken dan op de pijp op je foto, maar jou kennende is dat eerder een pluspunt.

Ik constateer dat ik meer vertrouwen in het vakmanschap van de pijpmaker heb dan de pijpmaker zelf!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door robvoorburg »

Vind het best een aparte pijp, meen dat Huub zoiets heeft, of
dat er sterk op lijkt.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door dinck »

Wat nu, nóg een niet-gladde pijp in je collectie? Ben je niet bang dat je Damiano Ritmico haar uitzonderingspositie gaat verliezen?
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
dewitte
Berichten: 1012
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:57
Locatie: Lier

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door dewitte »

Ik ben nog niet over de streep maar deze (of één zoals deze) spookt door mijn hoofd. Ik vind de fijne rusticatie erg mooi.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Huub »

kiske schreef:Bij een bekende Belgische pijpenmaker welke binnen zeer korte tijd wederom vader wordt heb ik een ezelkloot in bestelling. Deze pijpvorm wordt behalve Donkey Nut ook wel Hawkbill genoemd.
Deze zal pas in het laatste kwartaal van dit jaar gemaakt worden vanwege onder anderen, een volle orderportefeuille, het afzagen van de bovenste meter van een 100m lange coniferenhaag, drukte met een pijprokersforum waar hij wat beheerderstaken doet en de aanstaande gezinsuitbreiding.
De pijp wordt zoals in onderstaande foto, echter in matzwart.
Afbeelding

Ik kijk er naar uit!
Hallo Kees,

Dat gaat een prachtige Hawkbill worden. Het is een moeilijk te maken shape. Er zijn maar weinig pijpenmakers die er aan beginnen.
Bij Ser Jacopo, Radice en Castello worden ze wel eens gemaakt.

Ik heb het idee dat de afbeelding die je hier toont een Hawkbill is van Dr. Bob Kiess in de US.
Hij is bekend om zijn prachtige, verfijnde rustificaties.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: Welke aanwinsten heb je momenteel in gedachten?

Bericht door Huub »

Hallo Sven.

Ik kan me heel goed voorstellen dat deze mooie pijp door je hoofd spookt.
De verfijnde rustificatie is heel erg mooi.
dewitte schreef:Ik ben nog niet over de streep maar deze (of één zoals deze) spookt door mijn hoofd. Ik vind de fijne rusticatie erg mooi.

Afbeelding

Plaats reactie