Om gelijk de aftrap te geven; wat tabak, driepotertje en via marktplaats het boek 'Pijpenbrevier' een leuk boek om door te bladeren en te lezen.

Ja, maar dat is goed gelukt.Rob schreef:Victor Baarn schreef:En, is er veel onderhoud nodig?Victor Baarn schreef:Als het goed is dan is onderweg of gaat onderweg een Peterson systeem pijp. Weliswaar tweedehands maar met groot onderhoud moet daar wat moois van te maken zijn.
Een prachtige pijp ! Ik wens er je veel succes en plezier mee. Mag ik een nieuwgierige vraag stellen ? Wat is de richtprijs momenteel voor zo'n pijp in de tabakshandel ? Ik vraag dit omdat ik de vakhandel in plaats van verzendkosten te betalen als ik op internet bestel de meerprijs wel gun.Big Peter schreef:Nu viel mijn oog op een standaard in rechte uitvoering, en laat ik die nog niet hebben! Dus de Peterson familie is sinds vandaag uitgebreid met een rechte, uiteraard met PLip mondstuk.
Kijk, da's nog eens leuk om te zien. Die pijp heb ik ook. Maar dan voor 15 euro..... Maar dat kwam omdat een kleine tabakszaak de paar pijpen die ze nog over had wegdeed en ik bij deze nog eens extra korting heb bedongen.
Als je naar Nederland gaat, dan kan ik je zeker aanraden Smokiana op de Prinsengracht langs te gaan. Ik heb daar een pijprookcursus gevolgd en een aantal pijpen gekocht. Ik geloof dat ze zo'n 4.000 pijpen in de verkoop hebben, en uiteraard prima en vriendelijke bediening! Ik heb er een halve middag rondgedwaald, heerlijk! En als je tijd over hebt, ga dan ook het museum erboven bekijken.Victor Baarn schreef:Hoe zit dat in Nederland ? Een "excursie" naar Nederland zint me wel als het aanbod en de prijzen er nog redelijk zijn.