de voor- en nadelen van openbaar roken.

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
jurgen
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 mei 2009 04:03
Locatie: Hilversum
Contacteer:

de voor- en nadelen van openbaar roken.

Bericht door jurgen »

ok nadelen vallen erg mee maar hier twee situaties van afgelopen zaterdag.

ik was in m'n stamkroeg aan roken, big ben mustang met skandinavik exotic tabak, toen mij gemeld werd dat er wat bekenden in de kroeg om de hoek aanwezig waren, al rokend liep ik daar naartoe en er kwam mij een jongeman tegemoet, ik zag hem al baldadig bezig en hoewel ik tegen racisme ben viel z'n lichtgetinte huidskleur me wel direct op :oops: , we kwamen steeds dichterbij en ik zie hem naar mijn pijp kijken en na enkele seconden zegt hij, ha een pijp ... cool! en liet mij verder met rust.
zonder pijp was ik vast uitgemaakt voor hippie of iets dergelijks gezien zijn gedrag naar anderen.

aangekomen in de andere kroeg waar ik nooit pijprook maar het ook nog eens erg druk was zag ik het al aan de gezichten, dat zijn ze hier niet gewend en inderdaad mijn voorgevoel uitte zich even later in de ene flauwe opmerking na de andere .... gelukkig heb ik hier ruimschoots ervaring mee en heb ik ook wel antwoord erop, bijv;

man van in de 40 met een schunnige grijns die deed blijken dat hij zichzelf erg grappig vond "ben je lekker aan het pijpen jongen"
ik "inderdaad is veel lekkerder als je het in het openbaar doet"
man- grijns weg
ik- doel bereikt

jullie kennen dar soort opmerkingen vast ook wel, mij deren ze niet in ieder geval.

Jurgen a.k.a. pijpmans

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

In het leven buiten de deur vind ik sigaretten een stuk praktischer. Ook gezien het rookverbod. Pijproken doe ik liever in alle rust thuis. Al dat gekloot met tampen en aansteken en ragers en dingen vind ik heel mooi, maar niet als ik onderweg ben. Bovendien heb ik het idee dat pijproken in het openbaar en het uitgaansleven in het specifiek niet heel bevorderlijk voor je seksleven is, als jongeman zijnde.

Gebruikersavatar
Ronnie de Ponnie
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 jul 2010 13:05
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronnie de Ponnie »

Prins Bernhard dacht daar anders over...
I'm thinking, Lewis...

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Bericht door Kynikos »

:lol: In die tijd was het ook anders.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Belangrijker nog: Hij was 'Prins'.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

drfretboard schreef:Belangrijker nog: Hij was 'Prins'.
En bulkte van de Guldens en Dollars! 8)
Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

geloof niet dat ik me er ooit aan zou storen wat een ANDER vind, als ik maar happy ben. toen ik 16 was voor het eerst aan de pijp, wat mij de nickname " tommy met de pijp " opleverde.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Nooit nadelen ervaren, misschien doe ik het zo vanzelfsprekend, of wellicht heb ik mijn leeftijd mee, of een combinatie van beiden.
Denk dat ik hooguit mijn schouders op zal halen wanneer iemand er wat van zegt.

Wanneer de pijp weer in het straatbeeld verschijnt ben ik ervan overtuigd dat dat een toename van pijprokers tot gevolg zal hebben.
(mensen apen graag na, maar je moet ze wel laten zien wat ze moeten na-apen.)

jurgen
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 mei 2009 04:03
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door jurgen »

Kynikos schreef:Bovendien heb ik het idee dat pijproken in het openbaar en het uitgaansleven in het specifiek niet heel bevorderlijk voor je seksleven is, als jongeman zijnde.
vreemder nog, het trekt vrouwen/ jongedames aan, nieuwsgierigheid denk dan maar, de openingszin die ik dit jaar het meest heb gehoord ... ben jij nou pijp aan het roken? .... met telefoonnummer tot gevolg :lol:

Jurgen.

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Bericht door remi »

Prins bernhard was de prins albert van 50 jaar terug die man was net een fok konijn en naaide niet alleen zn vrouw en kinderen een oor aan maar het hele volk, toch moet ik zeggen dat ik prins bernhard de bom vind vergeleken met wat we nu hebben prins saai, nog n keer prins saai en nog n keer prins saai. Nee ben niet te spreken over de oranjes maar wel over hun opa hehe, De man was toch ook ooit lid van de NSDAP hoe briljant hij kwam uit een uitgerangeerd adelijke familie trouwt een prinses en word meteen prins.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Bommel »

En mede oprichter van de Bilderberg-groep en WNF.
Dit als cover om lekker te kunnen schieten in Afrika.
Afbeelding

Plaats reactie