Humidor

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Humidor

Bericht door Terpentijn »

Beste allen,

Ik pakte net een sigaar op uit m'n humidor en vroeg me eigenlijk af of het zin heeft die pijptakpakjes in een speciaal humidor te doen. De blikken hoeven niet dunkt me, maar kan me met die zakjes wel voorstellen. Doet iemand dit? Ik heb nu geen ruimte in m'n sigarenkisten, maar ik speel dan met het idee misschien wel een speciale kist te kopen voor m'n pijptabak. Misschien is het onnodig, dan laat ik het lekker, scheelt weer in het kostbare geld en nog meer kostbare ruimte.

Fijne dag,

T
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
maitre_Cremer
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:17
Locatie: Almere

Bericht door maitre_Cremer »

Ik houd het op vocht door een deel van een koffiefilter nat te maken, uit te knijpen en dan in het blikje te doen. Werkt prima. Ik denk dat een humidor een optie is maar ik vind het uitrpoberen van verschillende soorten leuk. Ik vraag me af hoe groot mijn humidor moet zijn. Wekpotten gebruiken schijnt ook prima te werken. Ik heb meestal geen grote voorraden van dezelfde soort tabak. Ik heb één tabakspot waar de resten ingaan en ik een allegaartje van maak. Zonde om weg te gooien en zelfs de slechtste tabak is uiteindelijk rookbaar wanneer gemengd met andere soorten. Misschien gruwen de puristen hiervan maar voor mij werkt het.

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Bericht door Terpentijn »

Mijn weckpotten zitten nu vol drankbrouwseltjes, maar ik zal eens kijken of ik niet wat nieuwe kan kopen voor de tabak. Overigens kan ik ook harder m'n best doen, die andere potten leeg te maken ;-)

Leuke foto van wijlen Cremer
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5378
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Weckpotten, en bevochtigingssteentjes of -knoopjes, of simpeler : bevochtigd stukje koffiefilter.
Tabak heeft de neiging smaken over te nemen, ik weet niet meer wie het hier al eens beschreven heeft (janneman ?).
Maw : verschillende tabakken in een humidor, en op de duur zou je lekkere latakia wel eens de vanille aroma's van de Alsbo Black voor een deel kunnen hebben overgenomen...

Dus : individueel, in afgesloten containers, en iets erbij om het vocht op peil te houden indien nodig.

Of gewoon, je blikjes en pakjes goed sluiten...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Turin
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 sep 2009 18:56

Bericht door Turin »

koop geen namaak weck potten bij IKEA die zijn zo lek als een mandje alle jam was bedorven op 1 of 2 na. :evil:
Leave a light on......
and god is on your side
dividing soldiers from the fisherman
watching all the time
dividing warships from the ferryboats

the sparrows an the nightinggales, Wolfsheim

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Bericht door Terpentijn »

Turin, daar zeg je wat. Ik had het merendeel van m'n potten in de loop der tijd elders gehaald en dat ging prima. Ik was eens bij de Ikea, zag ze en dacht goh, laat ik wat van die kleintjes meenemen voor jam e.d. Nou je hebt gelijk, zaten er een paar bedorven bij. Rest gelukkig wel goed. Ik bedenk me opeens, je kunt van die ouderwetse dikke oranje rubbertjes gewoon los kopen, bij de blokker/ dille en kamille of zo'n soort winkel. Van de week maar eens kijken.
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
maitre_Cremer
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:17
Locatie: Almere

Bericht door maitre_Cremer »

Turin schreef:koop geen namaak weck potten bij IKEA die zijn zo lek als een mandje alle jam was bedorven op 1 of 2 na. :evil:
Het is dat zo een pijp van Lord of the Rings, in je avatar? Mooi, ik heb hem in de Leidsestraat bij Hartman gezien. Mooi maar wel prijzig. is ie het waard??

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

maitre_Cremer schreef:
Turin schreef:koop geen namaak weck potten bij IKEA die zijn zo lek als een mandje alle jam was bedorven op 1 of 2 na. :evil:
Het is dat zo een pijp van Lord of the Rings, in je avatar? Mooi, ik heb hem in de Leidsestraat bij Hartman gezien. Mooi maar wel prijzig. is ie het waard??
Grappig dat je erover begint, ik wil namelijk al een tijdje zo een pijp. In feite is daar m'n interesse voor het pijp roken voornamelijk uit voortgekomen. Ik heb ze al op een aantal websites gevonden, maar vind ze meestal te prijzig of vaak zijn ze enkel voor tentoon te stellen... Ik veronderstel dat Hartman in Nederland is? En wat was de prijs dan?
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
stoffel
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 mei 2009 22:22

Bericht door stoffel »

Nekker schreef:
maitre_Cremer schreef:
Turin schreef:koop geen namaak weck potten bij IKEA die zijn zo lek als een mandje alle jam was bedorven op 1 of 2 na. :evil:
Het is dat zo een pijp van Lord of the Rings, in je avatar? Mooi, ik heb hem in de Leidsestraat bij Hartman gezien. Mooi maar wel prijzig. is ie het waard??
Grappig dat je erover begint, ik wil namelijk al een tijdje zo een pijp. In feite is daar m'n interesse voor het pijp roken voornamelijk uit voortgekomen. Ik heb ze al op een aantal websites gevonden, maar vind ze meestal te prijzig of vaak zijn ze enkel voor tentoon te stellen... Ik veronderstel dat Hartman in Nederland is? En wat was de prijs dan?
ik werd er ook (deels) door geinspireerd, grappig hoe de ouwe tolkien zijn hobby doorgeeft via een verhaal zoveel jaar later
heil Donar god van de donder!

Plaats reactie