Determinatie gewenst

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Mido
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 apr 2017 20:08

Re: Determinatie gewenst

Bericht door Mido »

het is niet magnetisch,noch brons.

de restanten die je kan zien in het gat was deels hout (buitenrand) en deels aarde.
En nu na het beter te hebben gereinigd is dit niet meer zichtbaar.
Hieronder twee nieuwe foto's van beide openingen.

Afbeelding

Afbeelding

arwen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 sep 2013 07:41

Re: Determinatie gewenst

Bericht door arwen »

Schenktuit voor kleine flesjes zou kunnen als het gaat over medicijnflesjes, flesjes met duurdere inhoud (welriekende olie ?), flesjes uit apotheek.

Andere denkpiste : onderdeel van een olielamp (houder van de wiek, alhoewel hout in de holte dan weer te denken geeft )

Ook even gedacht aan kop van kruitzak of kruithoorn maar die zijn blijkbaar recht (alhoewel men weet maar nooit )

Zijn maar enkele denkpistes. ..

Mido
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 apr 2017 20:08

Re: Determinatie gewenst

Bericht door Mido »

Bedankt voor jullie reacties,we blijven verder speuren naar de juiste determinatie.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: RE: Re: Determinatie gewenst

Bericht door Tobias Tobit »

arwen schreef:Schenktuit voor kleine flesjes zou kunnen als het gaat over medicijnflesjes, flesjes met duurdere inhoud (welriekende olie ?), flesjes uit apotheek.

Andere denkpiste : onderdeel van een olielamp (houder van de wiek, alhoewel hout in de holte dan weer te denken geeft )

Ook even gedacht aan kop van kruitzak of kruithoorn maar die zijn blijkbaar recht (alhoewel men weet maar nooit )

Zijn maar enkele denkpistes. ..
In de trant van olielampen zou het ook het uiteinde van een stok van een lantaarnopsteker kunnen zijn.


Edit: of een kanonnier? Die heeft een soortgelijke stok.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

arwen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 sep 2013 07:41

Re: Determinatie gewenst

Bericht door arwen »

@tobias :zou kunnen maar meestal hebben dergelijke stokken een lange lont. Mochten er drie gaten zijn dan zou het kunnen maar als 1 gat ingenomen wordt door de stok blijft er nog maar een over voor de lont. Maar zeg nooit nooit. ..

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1254
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: Determinatie gewenst

Bericht door smoorder »

mijn laatste bod :
gezien het geringe gewicht denk ik aan een zamac-legering;
een kop van een werktuig (steel + kop) dat dient om hoge ramen te openen en te sluiten,
min of meer vergelijkbaar met 'n bootshaak.
S.

Mido
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 apr 2017 20:08

Re: Determinatie gewenst

Bericht door Mido »

der zijn hier al enkel mogelijke oplossingen aangereikt,eerlijk gezegd ik ben nog niet overtuigd,het raadsel blijft onopgelost.
Bijgevoegd 1 foto

om een beter idee te geven betreft de dimensies van het voorwerp,
Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Determinatie gewenst

Bericht door Deadl0ck »

Mido schreef:der zijn hier al enkel mogelijke oplossingen aangereikt,eerlijk gezegd ik ben nog niet overtuigd,het raadsel blijft onopgelost.
Bijgevoegd 1 foto

om een beter idee te geven betreft de dimensies van het voorwerp,
Afbeelding
Als alle suggesties toch afgewezen worden heeft het weinig nut om er verder over door te gaan natuurlijk.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Determinatie gewenst

Bericht door Bommel »

Wellicht een schenktuit voor parfum?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Determinatie gewenst

Bericht door Eliminator »

Gezien de geringe afmeting van het object, moeten we het misschien in een hele andere richting zoeken.
Heb me er tot nu toe niet mee bemoeid, maar nu dan toch, wellicht moeten we niet te veel waarde hechten aan de holtes, maar eerder aan de vorm/grootte.
Zou het geen 'klink' kunnen zijn van een ouder deur, of eerder raam ?
Medicijnkast o.i.d.

De holtes kunnen naast een doel ook gewoon een kostenbesparende functie hebben.
Afbeelding

Mido
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 apr 2017 20:08

Re: Determinatie gewenst

Bericht door Mido »

een klink van een klein kastje dan wel,het is maar iets groter dan een 2euromuntstuk.

De reden waarom ik dit hier op het pijprokersforum heb geplaatst is,omdat er een medezoeker dacht dat dit voorwerp een onderdeel van een tabakspijp zou zijn,zonder verdere info.

Wat me het meest intrigeert en wat toch wel van belang is aangaande de determinatie,is de rand van houtresten in de grote opening van het voorwerp.(foto1)

Wat de tweede kleine opening betreft,
hier bestaat de mogelijkheid dat dit niet origineel is maar een beschadiging is opgelopen door de tand des tijds.(foto2)

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie