St Dupont

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Danny 001

St Dupont

Bericht door Danny 001 »

Geachte leden ik heb laatst op eBay een St Dupont gekocht ma nu doet deze het niet ik heb hem al eens open gedraaid Ma zag niks raars heb het gas huis ontlucht en in de vriezer gelecht en daarna weer gevult heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of heeft iemand dit ook mee gemaakt groetjes danny

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: St Dupont

Bericht door polleke »

Danny 001 schreef:Geachte leden ik heb laatst op eBay een St Dupont gekocht ma nu doet deze het niet ik heb hem al eens open gedraaid Ma zag niks raars heb het gas huis ontlucht en in de vriezer gelecht en daarna weer gevult heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of heeft iemand dit ook mee gemaakt groetjes danny
Blijft het gas er uberhoubt wel in ? Heb pas een paar aanstekers van mijn eigen collectie gerepareert en bij enkele liep het gas er langs de zijkant van het ventiel er net zo hard weer uit ! ( de rubbertjes in het ventiel en of het rubbertje van het gehele ventiel insert waren verrot)

Gebruikersavatar
polleke
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 feb 2013 21:36

Re: St Dupont

Bericht door polleke »

polleke schreef:
Danny 001 schreef:Geachte leden ik heb laatst op eBay een St Dupont gekocht ma nu doet deze het niet ik heb hem al eens open gedraaid Ma zag niks raars heb het gas huis ontlucht en in de vriezer gelecht en daarna weer gevult heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of heeft iemand dit ook mee gemaakt groetjes danny
Blijft het gas er uberhoubt wel in ? Heb pas een paar aanstekers van mijn eigen collectie gerepareert en bij enkele liep het gas er langs de zijkant van het ventiel er net zo hard weer uit ! ( de rubbertjes in het ventiel en of het rubbertje van het gehele ventiel insert waren verrot)
Wat ook veel gebeurt bij kustof gashouders is , dat ze bij de schroefdraad waar het ventiel zit scheuren !

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: St Dupont

Bericht door Robbie-san »

Hoi Danny 001,

Indien het een echte st. Dupont is, lijkt het mij zinvol hem ter onderhoud naar de dealer te sturen. Het lijkt mij meer dan de moeite waard, daar het prachtige aanstekers zijn en van goede kwaliteit, mits niet kapot natuurlijk.
Aan de andere kant, zie bijgevoegd url: https://www.st-dupont.com/media/pdf/std ... ghters.pdf,
weet ik niet hoe goed hun service is

In dit PDF file staat hun service voorwaarden.

Misschien heb je hier wat aan.
Ad impossibile nemo tenetur

NSM

Re: St Dupont

Bericht door NSM »

Ik heb een originele gouden of zwaar vergulde St Dupont aansteker geërfd. Volgens mijn vader was het destijds (eind jaren 70/begin jaren 80) een erg dure aansteker. Ik wil graag weten hoe en waar ik achter de waarde kan komen en waar en hoe ik hem eventueel zou kunnen verkopen.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: RE: Re: St Dupont

Bericht door NoneNicer »

NSM schreef:Ik heb een originele gouden of zwaar vergulde St Dupont aansteker geërfd. Volgens mijn vader was het destijds (eind jaren 70/begin jaren 80) een erg dure aansteker. Ik wil graag weten hoe en waar ik achter de waarde kan komen en waar en hoe ik hem eventueel zou kunnen verkopen.
Catawiki is je vriend.

Plaats reactie